دستگیری دو گروه متخلف شکار و صید به همراه لاشه یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز

دستگیری دو گروه متخلف شکار و صید به همراه لاشه یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: دو گروه متخلف شکار و صید به همراه لاشه یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با اعلام این خبر گفت : نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کرکس متوجه شیلک صدای تیر در ارتفاعات شدند که پس از دوربین کشی و کوه پیمایی موفق شدند دو نفر متخلف شکار و صید را شناسایی و دستگیر نموده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دهند.

اکبر عسکریان زاده گفت : پس از بازرسی از متخلفین شکار و صید لاشه شکار یک راس قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کالیبر 270 و مهمات شامل 2 ععد فشنگ و ادوات شکار شامل یک دستگاه دوربین دو چشمی و چاقو کشف و ضبط شد

. وی خاطر نشان کرد: طبق بند ب ماده 12 قانون شکار و صید ، شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات می باشد.

شایان ذکر است : جرایم ضرر و زیان شکار هر راس قوچ وحشی موضوع بند (ج) ماده 3 قانون شکار و صید مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال می باشد.

منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با 114 هزار هکتار وسعت یکی از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان اصفهان است که از گونه های جانوری مختلفی برخوردار است.و انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا و غیره در منطفه حفاظت شده کرکس وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات