عزم شورای پنجم برای کاهش معضلات اجتماعی جدی است

عزم شورای پنجم برای کاهش معضلات اجتماعی جدی است

عزم شورای پنجم برای کاهش معضلات اجتماعی جدی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه بازدید از موسسه خیریه «بوستان شکوه مهر» با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون رویکرد حمایتی نسبت به مراکز مردم‌نهاد زیرنظر بهزیستی و مراکز و مدارس خاص که توسط این نهادها اداره می‌شوند و زیر نظر آموزش و پرورش هستند داشته است، اظهارکرد: این حمایت ها علاوه بر کمک‌های مالی، به شکل اختصاص زمین برای مدت مشخص و تخصیص پروانه رایگان و ... نیز انجام شده است.


وی با بیان اینکه رسالت اصلی و قانونی شهرداری در بحث جمع آوری متکدیان است، گفت: در همین راستا، علاوه بر مراکز خانه سبز کنونی که به افراد بی‌خانمان و متکدیان خدمات ارائه می‌دهد، به شهرداری مشهد احداث 10 مرکز گرم خانه دیگر را هم ویژه فصل سرما تکلیف کردیم.


گندمی از اختصاص 4 میلیاردتومان اعتبار در سال جاری ویژه مراکز نگهداری معتادان متجاهر که عمدتا در اختیار مجموعه‌های مردم‌نهاد تحت نظارت بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند، خبرداد و افزود: علاوه بر این اقدامات، برخی سالن‌های متعلق به شهرداری را هم در اختیار سمن‌هایی که اعلام امادگی کردند، قراردادیم و در بحث هزینه‌های جاری نیز کمک کرده‌ایم.همچنین در مصوبه اخیر شورا جهت ساخت مرکز نگهداری و ترک اعتیاد حسن آباد فاز اول ۷ میلیارد تومان کمک کردیم .


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شورای پنجم این نگاه حمایتی را داشته و در هر شرایطی ظرفیت خود را در جهت همراهی با خیرین به امور عام‌المنفعه اختصاص داده است تا به سهم خود گامی در جهت کاهش بخشی از معضلات اجتماعی بردارد.


گندمی افزود: مشهد از حیث مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، شرایط متفاوتی نسبت به سایر شهرهای کشور دارد و به دلیل وجود بارگاه منور رضوی، و جمعی از این کودکان معصوم متعلق به شهرهایی به غیر از مشهد هستند.


وی در ادامه صحبت‌های خود به موسسه خیریه «بوستان شکوه مهر» اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این مجموعه، تقویت مقوله شبه خانواده در مراکز نگهداری کودکان و جبران کردن بخشی از خلاء‌های عاطفی و جلوگیری از بحران‌های روحی که در روش قدیم حاکم بوده است.

گندمی بوستان شکوه مهر را مجموعه‌ای بسیار زنده و شاداب و مجهز دانست و تصریح کرد: طی دو دهه اخیر، تغییرات بسیار سازنده و ارزشمندی در بحث مجموعه‌های نگهداری شاهد هستیم و از ظرفیت افراد باتجربه و خیرین و کنترل و نظارت ودولت بهره گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات