زیرساخت های منطقه یک فرسوده است/ تماس ۵۷۶۶ شهروند ساکن منطقه یک با  ...

زیرساخت های منطقه یک فرسوده است/ تماس ۵۷۶۶ شهروند ساکن منطقه یک با ...

زیرساخت های منطقه یک فرسوده است/ تماس ۵۷۶۶ شهروند ساکن منطقه یک با ۱۳۷ در نیمسال اول ۹۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کوروش باوندی که در ادامه نهضت پاسخگویی و آغاز پاسخگویی شهرداران مناطق به تماس های شهروندان، در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ حضور یافته بود، در مورد وضعیت ترافیکی منطقه اظهار کرد: اکثر معابر اصلی و مهم شهر مشهد از سطح منطقه یک می گذرد که بیشتر شهروندان نیز از همین خیابان ها تردد می کنند لذا شاهد ایجاد ترافیک سنگین در این معابر در برخی از ساعات شبانه روز هستیم.
وی افزود: در این حوزه، اقدامات متنوعی از جمله اصلاح هندسی و یک طرفه کردن برخی از خیابان ها برای روان سازی ترافیک انجام شده و در حال انجام است اما از لحاظ فنی، در مرکز شهر پروژه هایی مانند تقاطع های غیر همسطح نمی توان اجرایی نمود.
اجرای طرح پیاده محوری در فلسطین ۱۸
باوندی با اشاره به اینکه پروژه حق تقدم عابر پیاده در ۱۵ تقاطع منطقه یک مشهد برای سهولت تردد عابران پیاده اجرا شده است، اضافه کرد: در حال پیگیری اجرای پیاده محوری در چند معبر از جمله فلسطین ۱۸ هستیم تا به سمت فرهنگسازی پیاده محوری رفته و با فرهنگسازی استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی توسط شهروندان، شاهد کاهش ترافیک در معابر این منطقه و سایر نقاط شهر باشیم.
وی در پاسخ به گلایه برخی از شهروندان در خصوص قدیمی و فرسوده بودن زیرساخت های معابر این منطقه مانند آسفالت نیز گفت: یکی از اولویت های اصلی شهرداری مشهد و منطقه یک، روکش آسفالت در معابر این منطقه است زیرا ما نیز بر این باوریم که زیرساخت های این منطقه فرسوده بوده و بیش از ۳۰ سال از عمر آخرین آسفالت معابر این منطقه می گذرد.
تامین ۲۰ درصد از درآمدهای شهرداری توسط منطقه یک
شهردار منطقه یک مشهد با بیان این مطلب که لگه کیری آسفالت معابر نیز بر اساس درخواست های مردمی ۱۳۷ در حال انجام است، تصریح کرد: بودجه عمرانی که به منطقه یک اختصاص می دهند با درآمد حاصل شده از این منطقه تناسب ندارد زیرا منطقه یک، حدود ۲۰ درصد درآمد شهرداری مشهد را تامین می کند اما ۲۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری به منطقه یک اختصاص داده نمی شود، طی سال های گذشته نیز به این علت که این منطقه را برخوردار می دانستند، کمتر به آن توجه شده است، لذا تلاش می کنیم با توجه به قدمت بالای زیرساخت های این منطقه و لزوم آغاز نوسازی زیرساخت ها که البته کلید آن خورده است، بودجه لازم نیز جذب شود.
تماس ۵۷۶۶ شهروند ساکن منطقه یک با ۱۳۷ در نیمسال اول ۹۹
احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز در حاشیه پاسخگویی شهردار منطقه یک به شهروندان گفت: در نیمسال نخست سال جاری، ۵ هزار و ۷۶۶ شهروند ساکن منطقه یک در تماس با ۱۳۷، درخواست های خود را مطرح ساخته اند.
وی افزود: شاهد مشارکت ۹ درصدی ساکنان منطقه ۹ برای تماس با ۱۳۷ و بیان درخواست های شهری خود به این مرکز هستیم که بیشترین درخواست های آنها نیز در موضوعات توسعه و نگهداری فضای سبز، نظارت بر ساخت و سازها، روکش و مرمت آسفالت و سد معبر بوده است.
رمضانی فرخد اضافه کرد: پرسنل سختکوش منطقه یک شهرداری مشهد با همت خود توانسته اند ۸۷ درصد درخواست های مردمی را انجام داده و مشکلات شهروندان را حل کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات