پیگیری حل مشکلات ایثارگران در دستور کار مجمع  ...

پیگیری حل مشکلات ایثارگران در دستور کار مجمع ...

پیگیری حل مشکلات ایثارگران در دستور کار مجمع ایثارگران شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم با بیان اینکه تکمیل بانک اطلاعات جامع ایثارگران در وهله اول در دستورکار این مجمع است، گفت: باید با احصا و دسته بندی مشکلات، ظرفیت ها و توانمندی این افراد، به پروسه حل وفصل چالش ها و مشکلات این گروه ورود کنیم.

وی با اشاره به تأیید چارت اجرایی مجمع افزود: پیگیری رفاهیات ویژه ایثارگران شاغل در شهرداری مشهد با استفاده از امکانات موجود، طرح میز خدمت ایثارگران در سازمان ها و مناطق، تهیه مرام نامه عضویت مجمع و تدوین طرح های مرتبط با امور ایثارگران برای تصویب در شورای شهر در دستورکار فوری این مجمع قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره مجمع ایثارگران شهرداری مشهد هدف از تشکیل مجمع در سال 94 را نهادینه کردن فضیلت ارزشمندی به نام ایثار عنوان کرد و افزود: این فضیلتی که بارها و بارها کشور را از پرتگاه ها و خطرات مختلف نجات داده، به عنوان نمونه در دوران دفاع مقدس سبب شد دیگرمردم کشور در امنیت باشند و حریم و مرزهای مملکت حفظ شود.

وی روحیه ایثارگری را راه نجات کشور از شرایط فعلی دانست و تأکید کرد: بی شک در جنگ اقتصادی همین روحیه ایثارگری به کمک ما خواهد آمد تا بر مشکلات پیروز شویم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه جوانان در دفاع مقدس نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، اظهار کرد: این ایثارگری باید تداوم داشته باشد؛ زیرا این افراد بهترین الگوی ایثار در جامعه هستند و باید روحیه ایثارگری آن ها حفظ و ترویج شود.

رمارم با اشاره به کم رنگ شدن فرهنگ ایثار در شرایط فعلی جامعه گفت: اکنون که ما در جنگ و تحریم اقتصادی هستیم، اگر روحیه ایثارگری دوران جنگ در جامعه جاری باشد، شاهد احتکار و ذخیره اجناس نخواهیم بود، بلکه مردم به نفع افراد کم برخوردار و نیازمند جامعه از بسیاری از اقدامات چشم پوشی می کنند تا دیگران هم بتوانند منتفع شوند.

به گفته عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد اعتلا و توانمندسازی جامعه ایثارگری در سرلوحه اقدامات این مجمع قرار داشته و این جامعه ظرفیت های فراوانی دارد که مغفول مانده اما با هم افزایی این ظرفیت ها و بهره مندی از آن ها می توان چالش ها و مشکلات را حل کرد.

وی افزود: کلیات فرایندهای اجرایی صندوق قرض الحسنه و تعاونی مسکن ایثارگران شهرداری مشهد در اولین جلسه این مجمع به تأیید اعضای هیئت مدیره رسیده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات