شهر دوستدار کودک با همراهی و مشارکت دستگاه‌های  ...

شهر دوستدار کودک با همراهی و مشارکت دستگاه‌های ...

شهر دوستدار کودک با همراهی و مشارکت دستگاه‌های مختلف محقق می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، فاطمه جوانی، رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین الملل وزارت کشور و عضو کمیته ملی شهرهای دوستدار کودک در نهمین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی گفتمان توسعه شهری که با موضوع و محوریت «شهر دوستدار کودک» برگزار شد، اظهارکرد: امروز در عصر جهانی شدن هستیم و در این عصر، نقش دولت‌ها برای دیپلماسی شهری کاهش یافته و شهرهای ما بعنوان بازیگران اصلی می‌توانند نقش پررنگی در بحث سیاست خارجی و تعاملات بین‌المللی ایفا کنند.

جوانی همچنین گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما توسعه دیپلماسی شهری است و مقدمات آن هم با هدف افزایش تعاملات بین‌المللی شهرها و جهانی شدن آنها فراهم شده است.

وی در ادامه به بحث عضویت شهرها در شبکه شهرهای دوستدار کودک یونیسف اشاره کرد و افزود: این عضویت فرآیندی زمان‌بر و نیازمند ارزیابی های جدی است؛ برهمین اساس، 12 شهر ایران درخواست خود را برای عضویت در این شبکه ارسال کردند و بعنوان پایلوت انتخاب شدند که شهر مشهد علاوه‌بر امکانات بسیار خوب، اقدامات ارزشمندی هم در این زمینه انجام داده است.

رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین الملل وزارت کشور سیاستگذاری‌های شورای شهر و عملکرد شهرداری مشهد با بسیار تاثیرگذار دانست که شهرهای دیگر نیز میتوانند از آن بهره ببرند.

جوانی ضمن تشکر از برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای تحقق شهر دوستدار کودک، گفت: یونیسف بعنوان مرجع شهر دوستدار کودک روی چند اصل مهم تاکید داشته که برگزاری این نشست در راستای یکی از همین اهداف و اصول است که شورای شهر مشهد آن را ایجاد کرده و شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شهر دوستدار کودک نیازمند هم‌افزایی و مشارکت بین‌بخشی و همراهی دستگاه‌های مختلف است، تصریح کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند ولی نقش شوراهای شهر بسیار جدی است و می‌توانند روند شهر دوستدار کودک را تسهیل نمایند.

جوانی در پایان با اعلام آمادگی برای تسهیلگری، ظرفیت‌سازی و تبادل تجربیات، گفت: مشهد بعنوان شهری توانمند می‌تواند شهرهای اطراف را هم در بحث شهر دوستدار کودک تحت پوشش قرار دهد و شهرهای دیگر نیز از تجربیات مشهد بهره بگیرند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات