مشهد، آماده راهبری شهرهای اطراف در بحث شهر  ...

مشهد، آماده راهبری شهرهای اطراف در بحث شهر ...

مشهد، آماده راهبری شهرهای اطراف در بحث شهر دوستدار کودک

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا، در نهمین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی گفتمان توسعه شهری که با موضوع «شهر دوستدار کودک» برگزار شد، با بیان اینکه شورای پنجم و کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد از نخستین روزهای فعالیت خود تمرکز ویژه‌ای نسبت به تهیه منشور حقوق شهرنشینی داشت و خوشبختانه این مهم به ثمر نشست، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که مشهد، نخستین شهری است که منشور را تهیه کرده و از آن بهره می‌برد.

وی در ادامه گفت: منشور حقوق شهرنشینی دارای ابعاد مختلفی بوده که یکی از آنها، شهر انسان‌محور است و شهر دوستدار کودک نیز ذیل آن قرار دارد.

حسینی‌پویا افزود: پس از شهر دوستدار کودک، موضوع شهر دوستدار افراد معلول، سالمندان، بانوان و ... نیز مطرح شد ولی به منظور ایجاد ساختاری واحد که تمامی این حوزه‌ها را پوشش دهد، «شهر همگان» مطرح شد و اداره‌ای نیز با همین عنوان در شهرداری، ذیل حوزه شهردار شکل گرفت چراکه این اداره باید با تمامی معاونت‌های شهرداری ارتباط داشته باشد و برنامه‌ها را پیش ببرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با بیان اینکه اداره شهر همگان به منظور جلوگیری از فعالیت‌های جزیره‌ای و تمرکز بیشتر بر ماموریت‌های محوله در بحث تحقق شهر همگان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: این اقدامات می‌تواند برای سایر شهرها نیز مورد استفاده قرار گیرد و مشهد بعنوان پایلوت ایفای نقش کند.

حسینی‌پویا از آمادگی مشهد برای برگزاری وبینار تبادل تجربه با اعضای شوراهای شهرهای کشور خبرداد و گفت: در کنار این، آمادگی راهبری برای سایر شهرهای اطراف را هم داریم.

وی در ادامه از رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین الملل وزارت کشور خواست تا راهکاری مناسب برای ارائه و انتقال تجربیات شهرهای کشور و از جمله مشهد در بحث شهر همگان و شهر دوستدار کودک در سطح بین المللی دیده شود تا از بعد جهانی نیز وضعیت شهرهای ایران در رده‌بندی این حوزه ارتقاء یابد

حسینی‌پویا خاطرنشان کرد: خوشبختانه انگیزه بسیار بالایی را در وزارت کشور در خصوص شهر همگان و شهر دوستدار کودک شاهدیم و بدون شک اتفاقات ارزشمند و نویدبخشی را میتوان برای آینده این مرز و بوم متصور بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات