هوشمندسازی فرآیندهای کاری مالی، درآمد و املاک اولویت اول و اصلی این  ...

هوشمندسازی فرآیندهای کاری مالی، درآمد و املاک اولویت اول و اصلی این ...

هوشمندسازی فرآیندهای کاری مالی، درآمد و املاک اولویت اول و اصلی این دوره مدیریت شهری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در مراسم آیین بهره برداری از سامانه یکپارچه املاک و مستغلات شهرداری مشهد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات این دوره بحث شفاف سازی و هوشمند سازی است که این دو موضوع با یک دیگر ارتباط مستقیم دارد.
وی افزود: افتخار می‌کنیم در این دوره اتفاقات خوبی در حوزه ارتباط سامانه شهرسازی و درآمد رقم خورده است.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: در راستای شفاف سازی و هوشمند سازی ظرف یک ماه آینده کل بحث نقد، غیر نقد و تهاتر ما به صورت سیستمی خواهد شد.
خواجه نائینی با بیان اینکه بحث صلح نامه ها نیز بسیار مهم بوده، تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده ای صلح نامه های ما سیستمی و دیگر به صورت دستی نخواهد بود و این قول را خواهیم داد که تا سال ۱۴۰۰ دیگر هیچ صلح نامه ای دستی نخواهد بود.
وی تاکید کرد: همچنین در حوزه قراردادها اتفاقات خوبی رقم خورده است و در بخش هوشمندسازی نیز با تاکید شورای اسلامی شهر مشهد تمامی سازمان ها و مناطق شهرداری باید قراردادهایشان در سامانه قرارداد ها ثبت شود.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان اینکه بحث هوشمند شدن سامانه قرارداد ها نیز اولویت مهم ما است، بیان کرد: تا آخر سال جاری ثبت تمامی قراردادها در سامانه آن هوشمند خواهد شد تا امکان جستجو برای افراد آسان شود.
خواجه نائینی عنوان کرد: یکی دیگر از تاکیدات ما راه اندازی سامانه یکپارچه املاک و مستغلات بوده که امروز شاهد این رویداد مهم بودیم. باید سرعت سامانه های مرتبط با موضوع املاک به گونه ای باشد که در هر ماه گزارش مقایسه ای از پیشرفت عملکردی آن نسبت به گذشته داشته باشیم.
وی با تاکید بر موضوع تک برگی شدن اسناد، ادامه داد: در این بخش باید بخشی زیادی از ملک های ما سند تک برگی خود را اخذ کنند و ما در این زمینه مشکل تصویب مصوبه و بودجه نخواهیم داشت تا بتوانیم در این دوره سندهای زیادی را اخذ کنیم.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: همچنین در بخش شناسایی رکورد های جدید نیز در این دوره بسیار خوب عمل کرده ایم. نباید ملکی از شهرداری باشد که در سامانه حق الکشف شناسایی نشده باشد.
خواجه نائینی ادامه داد: یکی در از اولویت های مهم ما اخذ سند تک برگی برای املاک شهرداری است که باید تا پایان سال جاری در این زمینه به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.
وی افزود: در حوزه املاک با توجه به شیوع ویروس کرونا در قراردادهای اجاره ای مرتبط با شهرداری در ۶ ماهه اول تخفیفات خوبی را لحاظ کردیم.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ایجاد دبیرخانه دستگاه های دولتی و نهاد موقوفات نیز یکی از اتفاقات خوب این دوره بوده، تصریح کرد: باید مدیریت این دبیرخانه در اداره املاک و خزانه داری باشد تا جمع بندی نهایی در آن صورت گیرد.
خواجه نائینی تاکید کرد: بحث ثبت مالی ملک در شهرداری موصوع دنباله داری است و تاکنون چندین جلسه با این موضوع برگزار شده و به جمع بندی دست پیدا کردیم و امید داریم از دهه فجر این ثبت مالی را برای املاک انجام دهیم و این امر موجب جلوگیری از زمین خواری در شهر شود.
وی اظهار کرد: در طی سه سال گذشته در بخش املاک رویدادهای مهمی رقم خورده که شایسته تقدیر بوده و نسبت به دوره های قبلی مدیریت شهری بی سابقه است.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات