مبارزه با سنبل آبی و متصرفان اراضی تالابی در صومعه سرا باجدیت دنبال می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی اصغر آزاد در حاشیه پاکسازی مصب رودخانه مرغک از گیاه سنبل آبی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : بهترین راه مقابله با این گیاه مهاجم جمع آوری فیزیکی آن است که در طی چند ماه اخیر بیش از ۵هزار متر از اراضی حوزه تالاب و مناطق حفاظت شده پاکسازی شد .
وی یاداور شد: در هفته اخیر با صدور دادنامه از سوی دادگاه این شهرستان متصرفان  ۳.۵ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به حبس محکوم شدند .

وی   افزود: در حکمی از سوی قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری صومعه سرا، دو  نفر از متصرفان اراضی ملی  منطقه حفاظت شده سیاه کشیم این شهرستان که اقدام به تصرف مجدد کرده بودند  به مدت سه  و شش ماه   به جزای حبس محکوم شدند .
وی افزود: متصرفان علاوه بر جزای حبس محکوم  به رفع تصرف و باز گرداندن وضعیت زمین به شرایط قبل شده اند .
رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا افزود: دستگاه قضایی بر اساس  ماده۶۹۰ و ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی  در مجازات متصرفان و متجاوزان به انفال عزم جدی دارد.
وی با اشاره به اینکه تخریب و تصرف اراضی تالابی  توسط افراد سودجو از مشکلات عمده این تالاب  محسوب می شود اظهارداشت:  دریک ماه گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا با هماهنگی دادستان این شهرستان از ادامه فعالیت یک دستگاه بیل مکانیکی در حاشیه منطقه حفاظت شده سیاه کشیم جلوگیری کردند .
وی افزود: این گونه فعالیتها طبق ماده یک قانون حفاظت و مدیریت تالاب های کشور و ماده۶۹۰ قانون مجازات اسلامی جرم است.
وی افزود: عموم شهروندان   در صورت مشاهده اینگونه تخلفات سریعاً مراتب را به اطلاع اداره یا پاسگاههای حفاظت محیط زیست شهرستان برسانند .

وی در ادامه از کشف و ضبط ۱۳قبضه  اسلحه شکاری در این شهرستان خبر داد و افزود: 
کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت و شکار ممنوع  و مقابله با شکار و صید غیر مجاز  از اولویت های این اداره است در این راستا با همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست  پاسگاه های سیاه درویشان و سلکه در سه ماه اخیر سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز مذکور کشف و ضبط شد.
به گزارش ایرنا ، نیروهای پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم و بخش جنوبی پناهگاه حیات وحش سرخانکل واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که بخش وسیعی ازمناطق چهارگانه سازمان ،در تالاب انزلی در حوزه شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات