مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان: جانمایی و راه‌اندازی سایت پسماند متولیان امور شهری و روستایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست به نقل از ایزنا، محمد جواد اشرفی در مراسم نشست مدیران کل و استاندار خوزستان با اهالی روستای شیوند با اشاره به قرار داشتن روستای شیوند در منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: نگاه ما به مناطق باز دارنده نیست و هدف ما نیز کمک به توسعه منطقه، گردشگری و کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای توسعه منطقه نداریم افزود: واگذاری اراضی ملی که در برنامه کشوری جز مناطق حفاظت شده است میسر نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به مساله پسماند در بخش دهدز و روستاهای این بخش و درخواست اهالی برای ایجاد سایت پسماند توسط این سازمان در این مناطق بیان کرد: دهیاران و بخشداران در حوزه پسماند دستورالعمل‌هایی دارند و باید طبق این مقررات اقدام کنند. ما در این حوزه جز نهادهای عملیاتی برای احداث کردن سایت پسماند نیستیم و کار این سازمان نظارت است و دستگاه‌های دولتی این بخش باید طبق اعتبارات خود کار کنند.

اشرفی در پاسخ به درخواست بخشدار دهدز برای اضافه کردن برخی از مناطق این بخش به مناطق حفاظت شده و احداث پاسگاه محیط‌بانی در آن بیان کرد: کوه سفید و ظرفیت‌های موجود در آن بررسی و اگر از شرایط و ضوابط مربوطه برخوردار بود به منطقه حفاظت شده اضافه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه ما تکمیل و توسعه پاسگاه‌های محیط‌بانی در مناطق حفاظت شده‌ است و از این رو توسعه و تکمیل پاسگاه محیط‌بانی منطقه سادات حسینی نیز در برنامه ما قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات