۲۰ درصد مشترکان خانگی هرمزگان مشمول طرح برق امید می‌شوند

۲۰ درصد مشترکان خانگی هرمزگان مشمول طرح برق امید می‌شوند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هاجر عبدی" افزود: در این طرح مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین شده در هر ماه برق مصرف کنند، در دسته مشترکان کم مصرف قرار گرفته و قبض برق آنها از این ماه رایگان می‌شود.
وی ادامه داد: هزینه‌های برق مصرفی در استان هرمزگان شامل دو تعرفه تابستان و زمستان می‌شود که تعرفه تابستان از ابتدای فروردین تا پایان آذر و تعرفه زمستان از ابتدای دی ماه تا پایان اسفند محاسبه می‌شود. مشترکانی که در تعرفه تابستان در هر ماه کمتر از ۴۰۰ کیلووات و در تعرفه زمستان کمتر از ۸۰ کیلووات برق مصرف کنند در رده مشترکان کم مصرف قرار می گیرند و قبض برق آنها بصورت رایگان محاسبه می شود.
وی اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق درحال حاضر ۷۱۵ هزار مشترک دارد که از این میزان ۵۷۳ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد را مشترکان خانگی شامل می‌شود. طبق آخرین محاسبه مصرف برق مشترکان، حدود ۲۰ درصد مشترکان خانگی شامل مشترکان کم مصرف هستند که هزینه برق آنها از این ماه رایگان محاسبه می‌شود.
عبدی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان خانگی و آموزش مشترکان پرمصرف جهت قرار گرفتن در گروه‌های مشترکان خوش مصرف و در نهایت کم مصرف است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرم‌کن است. درصورتی که مشترکان اینگونه وسایل را به طور منظم سرویس و  همواره در بهترین حالت از آنها نگهداری و در نحوه و زمان استفاده‌ از انها دقت نمایند می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. ضمن اینکه استفاده از نور طبیعی در طول روز و همچنین استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعات شب هزینه برق مصرفی را کاهش می‌دهد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات