آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری خط دوم انتقال آب از دروازه قرآن

آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری خط دوم انتقال آب از دروازه قرآن

استاندار فارس در این مراسم اظهار داشت: با همراهی شهرداری شیراز، سازمان آب و سازمان منابع طبیعی استان فارس دو پروژه مکمل یکدیگر در حوزه دروازه قرآن در حال انجام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، عنایت الله رحیمی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه امنیت مردم در مقابل سیلاب افزایش یابد که چنین خواهد بود.
وی افزود: این پروژه کار ارزشمندی در حوزه فنی، زیست محیطی و ایمنی شهری می باشد و تلاش داریم با هماهنگی بین سازمانی بتوانیم از این اقدامات خوب حمایت نماییم.
شهردار شیراز  نیز در آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری خط دوم انتقال آب از دروازه قرآن به رودخانه خشک گفت: براساس مطالعات جامع مدیریت سیلاب و با نظر مشاورین دو اقدام در این محدوده در حال انجام است. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ۶ بند کنترل سیلاب در بالادست دروازه قرآن احداث می کند و شهرداری شیراز نیز در پایین دست دروازه قرآن به موازت لوله ای که در دهه های گذشته تعبیه شده بود، عملیات لوله گذاری جدیدی را در حال انجام است.
وی اضافه کرد: با انجام این اقدامات حجم زیادی از سیلاب در بالادست دروازه قرآن کنترل و همچنین ظرفیت عبور سیلاب به سمت رودخانه نیز دو برابر سالیان گذشته می شود.
لوله گذاری خط دوم انتقال آب از دروازه قرآن به رودخانه خشک واقدامات بالادست دروازه قرآن برای سالهای طولانی در حوزه آبریز دروازه قرآن را مصون نگه می دارد.
در خصوص حوزه آبریز شهرک سعدی افزود: در بالادست شهرک سعدی حوزه آبریز گسترده ای داریم که هنگام بارندگی این آب به شهرک سعدی منتقل می شود. لوله های شهرک سعدی تعبیه شده برای شرایط عادی است.
با بیان اینکه امیدوارم با همکاری مشترک بین دستگاهی مشکل حوزه آبریز شهرک سعدی نیز حل شود، اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی در بالادست حوزه آبریز سعدی باید به وسیله ایجاد بندهای مختلف کنترل سیلاب را انجام دهد تا آب با شدت کمتری به شهرک سعدی برسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات