رایگان شدن برق 180 هزار مشترک کم مصرف استان مرکزی در طرح "برق امید"

رایگان شدن برق 180 هزار مشترک کم مصرف استان مرکزی در طرح "برق امید"

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محمد اله داد" با اشاره به آغاز طرح برق امید از ابتدای آبان گفت: استان مرکزی دارای 590 هزار مشترک خانگی است که 31 درصد از مشترکان این بخش مشمول طرح ملی برق امید هستند.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته طرح‌های تشوبقی برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و عمومی اعمال شده است و طرح برق امید تنها مشترکان خانگی را شامل می‌شود، یادآور شد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح  10 درصد از مصارف در این بخش صرفه جویی شده و بتوانیم این مقدار را در بخش‌های مولد همچون صنعت و کشاورزی استان مصرف کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تعرفه برق امید از دوره جدید و از آبان‌ماه سال جاری برای مشترکان کم مصرف اعمال می‌شود.
وی تصریح کرد: تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی، اصلاح مصرف مشترکان پرمصرف و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح برق امید محسوب می‌شود.
اله داد گفت: طبق تعرفه‌بندی انجام شده، مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند که از این میان بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: مشترکانی که در ماه‌های گرم خرداد تا شهریورماه متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد در دسته کم مصرف، ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت جزو دسته پرمصرف شمرده می‌شوند و برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که مصرف آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پر مصرف محسوب می‌شوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات