سیستم تنظیم کننده هوای احتراق مشعل واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی تعمیر شد

سیستم تنظیم کننده هوای احتراق مشعل واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی تعمیر شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "حسن آزاد‌مرد" مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه شهید رجایی، با اعلام این خبر اظهار کرد: خروج واحد شماره 4 بخاری از مدار تولید برق باعث انجام تعمیرات اساسی آن و رفع ایرادهای وارده به این واحد توسط کارکنان تعمیرات شد.
وی افزود: سیستم تنظیم کننده هوای احتراق مشعل واحد شماره 4 بخاری که دچار آسیب شده و «دمپر»های آن بیش از میزان 10 درصد، باز و بسته نمی شد، مورد بررسی قرار گرفته و با تعمیر و اصلاح آن، به مدار فعالیت بازگشت.
مدیر امور تعمیرات مکانیک با اشاره به فعالیت‌های تخصصی انجام شده برای تعمیر این سیستم خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های اولیه برای برآورد وضعیت سیستم نگهدارنده‌های مربوط به دمپرهای آن، برش کاری و ورق‌های فلزی مربوط به بدنه رینگ‌های نگهدارنده دمپرها نیز که دچار خمیدگی شده بود، صاف کاری و اصلاح شد.
وی گفت: برش‌کاری محور اصلی دمپرها اقدام دیگری بود که به علت تاب برداشتن آن، امکان باز و یا بسته شدن دمپرهای روی این محور، انجام شد.
آزادمرد افزود: ترمیم کوپل محور اصلی، مونتاژ تجهیزات بازشده و ...، فعالیت‌های دیگری است که تا پایان این عملیات تعمیراتی انجام خواهد شد.
مدیر امور تعمیرات مکانیک، همچنین با اشاره به عملکرد تجهیز پایش چشمی بویلر اظهار کرد: در بدنه بویلرها علاوه بر وجود حسگرهای دمایی که در پایش وضعیت این سازه‌ها کاربرد دارد، تجهیزات پایشی دیگری هم در بویلرها نصب شده که از طریق آن‌ها می‌توان با مشاهده عینی، وضعیت مشعل‌ها را مشاهده کرد.
وی در ادامه به تعمیرایت تجهیز اشاره کرد و گفت: علت خرابی این تجهیز، مجاورت طولانی مدت آن، با حرارت و محصولات احتراق در بویلر بود که حرارت محیط، مانع از انجام فعالیت تعمیراتی می‌شد.
مدیر امور تعمیرات مکانیک افزود: حرارت مجاور، موجب تخریب «محفظه دیواری» آسیب به چشمی و در نهایت نشت محصولات احتراق به بیرون از بویلر شده بود که پس از باز کردن محل آسیب و متعلقات مجموعه چشمی، اقدامات اصلاحی انجام و این تجهیز به طور کامل تعمیر شد.
در این عملیات تعمیراتی، آماده سازی و نصب ورق فلزی در دیواره آسیب دیده بویلر به عنوان محفظه جدید، تزریق سیمان مخصوص به داخل محفظه، عایق کاری روی محفظه، همچنین مونتاژ قطعات هوای آب‌بندی و هوای سرویس آسیب دیده و ...، فعالیت‌هایی بود که از سوی متخصصان این امور برای تعمیر تجهیز پایش چشمی مشعل‌ها انجام شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات