"برق امید" فرصتی جهت فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و تحقق منافع ملی

"برق امید" فرصتی جهت فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و تحقق منافع ملی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین قدیمی" با اشاره به جزئیات اجرای طرح برق امید اظهار کرد: هدف طرح امید، تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارها تشویقی و بازدارنده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه وی افزود: طرح برق امید فرصت مناسبی برای توسعه صرفه‌جویی بوده و این طرح مخصوص مشترکان خانگی است، خاطرنشان کرد: طبق تعرفه‌بندی انجام شده در این طرح، مشترکان برق به سه دسته کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم شده اند که از ابتدای آبان ماه امسال صورتحساب برق مشترکان کم‌مصرف رایگان محاسبه خواهد شد.
قدیمی گفت: با توجه به اينكه تعرفه‌هاي برق پلكاني است، مشتركان پر‌مصرف نيز مي‌توانند با رعايت نكات مديريت مصرف، از افزايش مصرف برق جلوگيري كرده و با ورود به طبقه خوش‌مصرف‌ها، بهاي كمتري براي برق محل مسکونی خود بپردازند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز جزو مناطق گرمسیری استان اردبیل محسوب می‌شوند، گفت: الگوی مصرف در مناطق مختلف جغرافیایی و در ماه‌های مختلف،  بر اساس کیلووات ساعت در ماه تعیین شده است.
وی افزود: در این مناطق گرمسیری در ماه‌های گرم سال ( چهار ماه، خرداد تا شهریورماه)  متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا 150 کیلووات ساعت و کمتر باشد جزو مشترکان کم مصرف خواهند بود  و در سایر فصول همچون سایر مناطق استان خواهند بود.
قدیمی اظهار داشت: در استان اردبیل مشترکانی که در ماه‌های گرم سال ( چهار ماه، خرداد تا شهریورماه)  متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا 100 کیلووات ساعت و کمتر باشد در دسته  مشترکان کم مصرف، 101 تا 300 کیلووات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از 300 کیلووات ساعت جزو دسته پرمصرف‌ها خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که در سطح استان مصرف آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پر مصرف محسوب می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: چنانچه مشترکان پر مصرف ظرف ۶ ماه آینده مصرف برق خود را کاهش ندهند هزینه برق مصرفی آن‌ها ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات