سرازیر شدن فاضلاب ها به دریاچه اوان نگران کننده است

سرازیر شدن فاضلاب ها به دریاچه اوان نگران کننده است

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهارداشت: حفظ منظر طبیعی در دریاچه اوان ضروری است و نباید تغییرات و فعالیتهای عمرانی و ساماندهی به سیمای طبیعی آن آسیب بزند.

وی افزود: باید وضعیت فاضلاب روستاهای اطراف دریاچه اوان مدیریت شود هر چند روستاها از چاههای جذبی استفاده می کنند اما باید شرکت آبفا برای ساماندهی آن برنامه داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: سیلابهایی که از شرق وارد دریاچه می شود همچنان ادامه دارد لذا لازم است در این زمینه هم اقدام مقتضی صورت گیرد.

عباس نژاد اظهارداشت: پتانسیل دریاچه اوان در خصوص صید ورزشی مهم است و رویکرد ما باید استفاده از همه این قابلیتها باشد زیرا «اوان» تنها دریاچه ای است که سیمای طبیعی خود را حفظ کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: هرچند که تمامی فعالیتهای گردشگری دریاچه  اوان از زمان شدت گرفتن بیماری کرونا تعطیل شده است، ولی فرصت مناسبی پیش آمده که متولیان امر گردشگری، طرح ها و پروژه های مدیریت فاضلاب های بخش گردشگری اوان را بصورت جامع و کامل اجرایی نمایند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات