هرگونه شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع است

هرگونه شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع است

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان، ساسان کفایی در نشست با تشکل‌های مردم نهاد گفت: در راستای نظم بخشی  و برنامه ریزی مناسب تر  احیا و حفاظت  از تالاب بین المللی انزلی دبیرخانه تالاب در محیط زیست گیلان تشکیل شده است.

وی افزود: برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدتی در این باره در دست اقدام  است که امیدواریم با همکاری تمامی دستگاهها و دست اندرکاران و ذینفعان تالاب همچنین تعامل و همکاری با سازمانهای مردم نهاد استان و شهرستان بندرانزلی و جوامع محلی بتوانیم  با توان بیشتری در جهت حفاظت و احیا تالاب انزلی گام برداریم وبتوانیم در آینده تالاب انزلی را به یکی از مهمترین مراکز اکوتوریسم و گردشگری کشور تبدیل نماییم .

ساسان کفایی همچنین از در نظر گرفتن اعتبارات ویژه دولت برای اجرای طرح ۷ ساله احیای تالاب انزلی خبر داد و افزود : ۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح حفاظت و احیای تالاب انزلی  در نظر گرفته شده است. وی   به مشکلات گسترش گیاه سنبل آبی اشاره و خاطرنشان کرد : گیاه سنبل آبی سرعت رشد بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه گسترش این گیاه مهاجم تاثیر زیادی در اکوسیستم تالاب انزلی دارد بایستی با تمام توان و استفاده حداکثری از مشارکت کلیه ذینفعان محلی و دستگاههای مرتبط و متولی حفاظت از تالاب به مبارزه مکانیکی با این گونه پرداخت .

در ادامه این نشست که در راستای بررسی وضعیت تالاب بین المللی انزلی با حضور رئیس کل دادگستری گیلان، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همچنین دادستان شهرستان بندرانزلی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان گفت : خداوند در خلقت محیط زیست  و تالاب و اکوسیستم های طبیعی نظم و توازن خاصی برقرار نموده است و هر جا که انسان به آن دست اندازی می کند  این تعادل و توازن بر هم میخورد .

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز گفت : تکثیر گیاه مهاجم و غیر بومی سنبل آبی بر اکوسیستم منطقه تاثیر دارد و مشاهده شده که برخی از مراکز اقدام به فروش این گیاه مهاجم کرده اند که تخلف محسوب می شود و باید با استفاده از ظرفیت های قانونی با این امر مقابله شود.

در پایان سید رحمان سید زاده دادستان بندرانزلی نیز با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در روند احیای تالاب بین المللی انزلی در کنار مردم است گفت : راهکارهای موجود برای مقابله با گیاه سنبل آبی باید با پشتوانه های علمی و استاندارد مورد بررسی قرار گیرد و در این امر واحد های دانش بنیان و گروه های مردم نهاد نیز نقش مهمی در ارائه آموزش به جوامع محلی دارند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات