ارتقای انضباط ترافیکی و اجتماعی در سطح شهر مشهد با اجرای کلان پروژه  ...

ارتقای انضباط ترافیکی و اجتماعی در سطح شهر مشهد با اجرای کلان پروژه ...

ارتقای انضباط ترافیکی و اجتماعی در سطح شهر مشهد با اجرای کلان پروژه خط تقدم عابر پیاده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سرهنگ حمید رضا دهنوی در خصوص پویش خط عابر، خط زندگی اظهار کرد: آمار تصادفات هفت ماه منتهی به آبان ماه امسال سال جاری در شهر مشهد متاسفانه نشانگر این است که ۵۲ درصد جان باختگان را عابرین پیاده به خود اختصاص می دهد. این آمار بیانگر این است که در سطح شهر مشهد عابرین پیاده، آسیب پذیر ترین کاربر ترافیک هستند.
وی افزود: این موضوع ضرورت اجرای کلان پروژه خط تقدم عابر پیاده را کاملا مشخص می کند. هدف این طرح با توجه به پیگیری ها و جلسات برگزار شده، ارتقای ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است که در این زمینه بسیار پیگیر هستیم تا مباحث ایمنی عبور و مرور عابران پیاده را در این طرح برجسته کنیم.
رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی بیان کرد: هدف دیگر این طرح؛ ارتقای انضباط ترافیکی و اجتماعی در سطح شهر مشهد مخصوصا معابر درون شهری مشهد، تقاطع ها، میادین، سایر معابر هسته مرکزی شهر و معابر بزرگراهی است.
دهنوی با بیان اینکه یکی از تاکیدات ما، ارتقای ایمنی عبور و مرور عابر پیاده در معابر بزرگراهی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه وضعیت مناسبی وجود ندارد و قرار است تصمیماتی گرفته شود و شهرداری مشهد پیگیر این موضوع است که در این راستا از شهردار مشهد، معاون شهردار و رییس فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر مشهد تشکر می کنیم.
وی اضافه کرد: این طرح از مهرماه آغاز و تبلیغات محیطی و اکران از طریق تیزر تحت عنوان خط عابر- خط زندگی در سطح شهر انجام شده است و در حال اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی همچون رادیو، تلویزیون و رسانه های مکتوب هستیم. همچنین در مرحله بعد از اطلاع رسانی، قرار است اعمال قانون انجام شود که جزئیات در آینده اعلام می شود.
رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک ماه زمان اندکی برای اظهار نظر در زمینه تاثیر این طرح در سطح شهر مشهد است، تصریح کرد: از جمله تاثیرهای این طرح تاکنون می توان به اطلاح فنی و مهندسی ترافیک و مناسب سازی و بهسازی تقاطع ها اشاره کرد و ملاحظه می شود که اکثر رانندگان، پشت خط عابر پیاده توقف می کنند.
دهنوی گفت: در کلیت شهر مشهد، نیازمند زمان بیشتری برای ارزیابی تاثیر این طرح هستیم و اطلاع رسانی ما باید گسترده تر شود اما پس از اعمال جریمه، بازخورد بهتری دریافت خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت این طرح، از همه رسانه ها درخواست می کنم در این زمینه با ما همکاری کنند زیرا این بحث نیازمند فرهنگ سازی است و ما پیگیر این موضوع هستیم که رانندگان پس از مشاهده عابر پیاده با کم کردن سرعت خود، پشت خط متوقف شوند. این طرح سبب افزایش انضباط اجتماعی و کاهش آسیب دیدگان و جان باختگان می شود و انتظار ما این است که با کمک رسانه ها، شاهد مشارکت حداکثری شهروندان در این طرح باشیم.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات