افزایش سرانه مطالعه شهروندان از اهداف شورای پنجم شهر است

افزایش سرانه مطالعه شهروندان از اهداف شورای پنجم شهر است

به گزارش شهریار، غلامحسین مسعودی ریحان پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی از ایستگاه کتاب در مجتمع فردوس اظهار داشت: مطابق مصوبه شورا برای  تمام مجتمع های شهر تبریز، اتوبوس‌ها و قطار شهری، کتابخانه‌هایی تهیه شده و کتاب‌های آن تأمین می‌شود تا شهروندان در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و ساکنین مجتمع ها از آن کتاب‌ها استفاده کنند.

او افزود: امروز شاهد تحقق مصوبه شورای شهر هستیم که امروز به صورت نمادین در مجتمع فردوس افتتاح شد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع را میزان مطالعه افراد آن جامعه دانسته و اضافه کرد: اگر ما بتوانیم خود را با کتابخوانی اخت دهیم، می‌توانیم مسائل زیادی را در زندگی خود را محقق کنیم و خود را پایبند به مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی قرار دهیم.

او افزود: رفتارهای توسعه یافته برحسب این کتابخوانی صورت می گیرد، و معمولا شهروندان کشورهای پیشرفته نیز رفتار توسعه یافته دارند.

مسعود ریحان  با اشاره به اهمیت آموزش در نهادینه کردن یک فرهنگ عنوان داشت : یک فرهنگ نهادینه نمی شود مگر اینکه آموزش داده شود  و هر چقدر آموزش زیاد باشد، شاهد افزایش بهره وری خواهیم بود و فرهنگ مورد نظر نهادینه می شود.

او اضافه کرد: کتابخوانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید آموزش کتابخوانی داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به افزایش قیمت کتاب خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کتاب موجب شده که مردم بیشتر به فکر معیشت خود باشند، تا خرید کتاب، ولی دولت می تواند برای افزایش سرانه مطالعه و تقویت قدرت خرید کتاب، یارانه کتاب به شهروندان ارائه دهد.

او اضافه کرد: شهروندان نیز می توانند با بهره‌گیری از این یارانه، کتاب را در سبد خانواده خود قرار دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات