۵۰ ایستگاه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث می‌شود

۵۰ ایستگاه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث می‌شود

به گزارش شهریار، ایرج شهین‌باهر ریحان ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی از ایستگاه کتاب در مجتمع فردوس گفت: یکی از شاخص‌های پیشرفت جوامع کتابخوانی و مطالعه است که متأسفانه میانگین آن در شهر و کشور ما پایین است.
او افزود: حوزه فرهنگی یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که شهرداری تبریز در کنار سایر دستگاه‌ها فعالیت جدی در آن دارد و تلاش داریم سرانه مطالعه و کتابخوانی در شهر را افزایش دهیم.
او افزود: بدین منظور ایستگاه‌های کتاب  را در مجتمع‌های مسکونی نصب کرده و کتاب‌های آن را به صورت مستمر شارژ می‌کنیم.
شهردار تبریز با اشاره به تعداد ایستگاه‌های کتاب در مجتمع‌های مسکونی اظهار داشت: سعی داریم در قدم اول در ۵۰ مجتمع مسکونی این کتابخانه سیار را افتتاح کنیم و در ادامه این کار را به تمامی مجتمع های مسکونی شهرتسری دهیم.
او اضافه کرد: این کتابخانه‌ها می تواند انگیزه‌ای برای ساکنین مجتمع‌های مسکونی برای افزایش مطالعه باشد که تأثیرمهم در زندگی و روابط اجتماعی ما دارد.
ایرج شهین‌باهر با اشاره به موضوع کتاب‌های ارائه شده در  ایستگاه‌های کتاب نیز گفت:  کتاب‌های ارائه شده در این ایستگاه‌ا بیشتر عمومی و متناسب برای سنین مختلف است که تلاش کرده‌ای کتاب‌ای جامعی باشند.
او افزود: کتابهایی با موضوعات فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی نیز ارائه شده است که علاقمندان می‌توانند مورد مطالعه قرار دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات