آغاز برنامه‌های اجرایی مشارکتی خیرین شهر یار در  ...

آغاز برنامه‌های اجرایی مشارکتی خیرین شهر یار در ...

آغاز برنامه‌های اجرایی مشارکتی خیرین شهر یار در پروژه‌های شهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی پویا، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورا در این جلسه با بیان اینکه اصلاح مصوبه خیرین شهر یار به انجام رسیده و پنج گروه آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز شناسایی و دسته‌بندی شدند، گفت: در حال حاضر اقدامات اجرایی برای بانک اطلاعاتی این گروه‌ها آغاز شده که معتادان متجاهر، متکدیان، کودکان کار، زنان و دختران آسیب دیده یا در معرض آسیب و بیماران روانی را شامل می‌شود.

وی افزود: تاکنون در موضوع کودکان کار اقدامات مفیدی در باب جمع‌آوری و شناسایی کودکان و باندهای سواستفاده از آنها آغاز شده است. البته زمینه‌های ایجاد معضل کودکان کار باید شناسایی و برطرف شده تا مجدد به خیابان برنگردند.

به گفته وی، برای معتادان نیز کمپ‌های درحال احداث است و توقع داریم خیرین و انجمن‌ها برای اشتغال ایشان پس از ترک اقدام کنند.

حسینی پویا ادامه داد: باید در مجمع خیرین کارگروه‌های تخصصی برای احصای نیازها و تنظیم روش‌‎های درست هزینه‌کرد اعتبارات فعال شوند و باید طرح‌ها بزرگتر و با اثرگذاری عمیق دیده شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد همچنین اضافه کرد: باید اقدامات اجرایی مجمع سرعت یافته و کارگروه‌ها و جلسات ستادی برگزار شود تا به اقدامات اجرایی برسیم.
ایجاد اشتغال برای جوانان در اولویت خیرین
نماینده شورای خیرین در این جلسه با تاکید بر اینکه پیشنهاد ما برنامه‌ریزی گسترده در ایجاد اشتغال با دید وسیع و جامع است، گفت: از شهرداری تقاضا داریم با نگاه بلندمدت در تفکر حل ریشه‌ای مشکلات شهروندان باشند و از راهکارهای مسکن برای تسکین موقت معضلات پرهیز کنید. راهکارهای کوتاه مدت تنها رضایت کوتاه مدت مدیران را سبب می‌شود اما دردی از جامعه ملل نمی‌کند.

حمیدی تاکید کرد: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید با تقویت تولید داخل به تقویت اقتصاد بپردازیم. لذا باید اول تمام مشکلات ریز و درست شهر را احصا کرده با توجه به اهمیت آن و میزان بودجه و اعتبار اولویت‌بندی کنید. از نظر ما اشتغال‌آفرینی برای جوانان فارغ تحصیل بیکار، نسبت به اشتغال برای آسیب دیدگان اجتماعی در اولویت قرار دارد چراکه به کل مشکلات جامعه کمک اساسی می‌شود. پس باید در این موضوعات بین انجمن‌های خیریه تقسیم کار شود.


دیگر نماینده خیرین حاضر در جلسه نیز با پیشنهاد اینکه پروژه‌های حمایتی شهرداری به طور پایلوت برای اشتغال‌زایی آسیب‌‌دیدگان استفاده شود، گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های اجراشده توسط خیرین با نیت اولیه رعایت شود. خیرین پای کار هستند و هزینه می‌کنند اما پروژه های اجراشده عموما در موضوعی متفاوتی از کاربرد اولیه مصرف شده و یا به‌دلیل مدیریت نشدن منابع در نیمه راه بهره‌برداری رها می‌شوند.


وی تأکید کرد: خیرین آمادگی دارند موضوع آموزش و تولید و فروش پوشاک را از صفر تا صد با هدف اشتغال‌زایی انجام دهند. ضمن اینکه در حال مذاکره با سایر انجمن‌هایی که به طور تخصصی پیگیر گروه‌های خاص اجتماعی هستند تا به هم‌افزایی و تقسیم وظایف بپردازیم.

شهرداری آماده مشارکت با خیرین در پروژه‌های شهری است

نماینده شهرداری نیز در این جلسه گفت: باید موضوع همکاری شهرداری و خیرین به‌صورت پروژه تعریف شود تا شرح وظایف شهرداری مشخص شده و حیطه اقدامات و پیگیری‌های شهرداری تعیین شود.

سرپرست مدیریت دارایی‌ها و توسعه خدمات معاونت اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در همین راستا شهرداری یک پروژه برای ورود خیرین مطرح کرده تا در صورت تمایل نسبت به ساماندهی محیط پیرامونی کشف رود، ایجاد پروژه های اقتصادی و تولید اشتغال و همچنین بهبود شرایط اجتماعی منطقه اقدام کنند.

لیلا نوروزی با اعلام خبر فعال شدن دبیرخانه ستاد خیرین شهر یار در معاونت اقتصادی افزود: ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری نیز توسط یک شرکت مشاور کارگزار بورس درحال مطالعه است تا با پرداخت سهم سرمایه‌گذاری خیرین و شهرداری، زیر نظر سازمان بورس به تولید منابع درآمدی برای امور خیریه بپردازد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات