شهر ترمیمی درصدد جلب مشارکت شهروندان برای حل  ...

شهر ترمیمی درصدد جلب مشارکت شهروندان برای حل ...

شهر ترمیمی درصدد جلب مشارکت شهروندان برای حل مسائل و مشکلات است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندم با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون خدمات شهری از برنامه‌های اجرایی شهر ترمیمی محله سیس‌آباد و برنامه‌های حمایتی از مددجویان و زندانیان با بیان اینکه پروژه شهر ترمیمی درصدد جلب مشارکت شهروندان در ابعاد مختلف است، اظهارکرد: در این زمینه کار بسیار خوب و دقیقی با هماهنگی کمیسیون حقوقی شورا درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه شهر ترمیمی در حوزه خدمات شهری قرار گرفته است، گفت: برهمین اساس، بازدید از محله سیس‌آباد و همچنین بازار روز ساخته شده واقع در بلوار میرزاکوچک‌خان در برنامه گنجانده شد.

گندمی در ادامه افزود: دفتر تسهیلگری محله سیس‌آباد با هماهنگی با دبیرخانه شهر ترمیمی پیشنهاداتی را جهت محله سیس آباد مطرح کرد تا بر مبنای آنها بتواند با مشارکت مردم به بهبود شرایط زندگی ساکنان کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد یکی از چالش‌های سیس‌آباد را عدم توافق شهرداری با مالکین در بحث برخی اراضی دانست و تصریح کرد: ظرفیتی مردمی از طریق دبیرخانه شهر ترمیمی و با مشارکت دفتر تسهیلگری پای کار آمده که امیدواریم کار توافق زودتر با مالکین پیش برود.

گندمی با اشاره به آرامگاه قدیمی که در محل سیس‌آباد واقع شده و درحال حاضر کارکرد ندارد، گفت: پیشنهادی برای تبدیل این قبرستان به فضای سبز وجود داشت که مدیریت شهری از این پیشنهاد استقبال می‌کند و نگاه شورای شهر نیز حمایتی است.

وی همچنین تاکید کرد: شورای شهر مشهد بر این باور است که هرچقدر مردم و ساکنان در حل مسائل و مشکلات مشارکت بیشتری داشته باشند، چالش‌ها کمتر خواهد شد و روند بهبود شرایط نیز تسریع می‌یابد.

گندمی در بخش دیگری از صحبت‌ها با اشاره به بازدید از بازار روز که در خیابان میرزاکوچک‌خان توسط شهرداری ساخته و تکمیل شده، گفت: خوشبختانه در کارگروه خانواده ترمیمی اتفاق خوبی توسط جمعی از زندانیان آزاد شده طی سنوات گذشته شکل گرفته و بازاری را با مدیریت خود برای فروش میوه تشکیل داده‌اند که دیگر زندانیان آزاد شده را هم تحت پوشش قرار داده‌اند.

عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد در ادامه افزود: دبیرخانه شهر ترمیمی اخیرا جلسه‌ای در شورا با این عزیزان برگزار کرد و آنها نیز از تجربه کاری خود مطالبی را شرح دادند؛ در این جلسه از شهرداری خواسته شد ظرفیت مناسبی را برای توسعه کسب و کار این گروه در اختیار قرار دهد تا جامعه آماری تحت پوشش خود را بسط دهند.

گندمی با تاکید بر اینکه اگر امروز از چنین کسب‌وکارها و فعالیت‌هایی حمایت نکنیم و درصدد تقویت آنها نباشیم، باید در آینده پاسخگو باشیم، گفت: این اتفاق خوب از ابعاد مختلف مورد حمایت شورا است و به زودی به این درخواست از سوی شهرداری پاسخ مناسبی ارائه خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات