عزم مدیریت شهری برای تحقق فرآیندهای اجرایی پدافند غیرعامل در کاشان

عزم مدیریت شهری برای تحقق فرآیندهای اجرایی پدافند غیرعامل در کاشان

▫️محمدرضا قنبری با اشاره به هشتم آبان‌ماه، سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: این روز که به عنوان روز پدافند غیرعامل ثبت شده فرصتی است تا با مروری بر جایگاه و اهمیت این اقدام در حوزه پشتیبانی و خدمات شهری بتوان در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به منظور کاهش آسیب پذیری شهرها و تسهیل مدیریت امور شهری در زمان بحران، اثرگذاری مطلوب و مشهودی فراهم نمود.

▫️وی به فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل(از پنجم تا دوازدهم آبان‌ماه) اشاره و عنوان کرد: امسال این رویداد با شعار «مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی» برگزار می‌شود و  فرصت مغتنمی است تا فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی لازم در شرایط کرونایی به منظور مقابله با این بیماری صورت گیرد.

▫️مسئول كارگروه پدافند غيرعامل خاطرنشان کرد: پدافند غيرعامل شهر، جزئي از دستورالعمل اجرايي با هدف تداوم فعاليت‌هاي ضروري در جامعه و نيز افزايش ميزان پايداري، ايمني و امنيت است.

▫️قنبری همچنین یادآور شد: فراهم سازي زيرساخت‌هاي شهري جهت تامين خدمات موردنياز شهروندان، آمادگي مديران شهري برای خدمات‌رساني بي وقفه به شهروندان، تبيين شرح وظايف كليه بخش‌ها به منظور ارائه خدمت در شرايط بحراني و انجام آموزش هاي لازم، امكان بهره مندي از ذخاير و منابع اضطراري پيش بيني شده، تامين و تسهيل خدمات ضروري شهر و شهروندان و انجام مانورهاي دوره‌اي با هدف تمرين و كسب آمادگي لازم از جمله اهم الزامات پدافند غيرعامل در حوزه مديريت شهري است.

▫️وی تصریح کرد: برنامه ها در مجموعه شهرداری کاشان نیز در این حوزه به منظور برنامه‌ریزی و سازماندهی سازوکارها و فرآیندهای اجرایی به منظور تحقق اهداف عالی پدافند غیرعامل یعنی کاهش آسیب پذیری و افزایش تاب‌آوری طبق دستورالعمل ابلاغی به اجرا در می‌آید.

▫️جانشین مدیریت بحران شهرداری تأکید کرد: حفاظت از زیرساخت های حوزه استحفاظی، پیش بینی اسکان اضطراری،رعایت سیاست های کلی در مورد شناسایی و تخلیه مشاغل پرخطر از حوزه شهری، مقاوم سازی و همچنین رعایت مبحث ۲۱  نظام مهندسی از جمله اهداف و اولویت‌هايي است كه در اين حوزه باید مد نظر قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات