۱۰ درصد بافت فرسوده شهر مشهد در منطقه پنج قرار دارد/ انتخاب منطقه پنج  ...

۱۰ درصد بافت فرسوده شهر مشهد در منطقه پنج قرار دارد/ انتخاب منطقه پنج ...

۱۰ درصد بافت فرسوده شهر مشهد در منطقه پنج قرار دارد/ انتخاب منطقه پنج به عنوان پایلوت مدیریت بحران در مناطق شهر مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، میلاد مرادنیا در مراسم افتتاحیه خانه های دوام ثامن و ایمنی شهرداری مشهد، اظهار کرد: منطقه پنج به عنوان یک منطقه ویژه در حوزه بافت های فرسوده محسوب می شود. ۳۵ درصد مساحت این منطقه دارای بافت فرسوده است که این میزان معادل ۶۸ درصد جمعیت و برابر ۱۸۰ هزار نفر ساکن در این محدوده می باشد که نیازمند توجه ویژه مسئولان شهری است.
وی افزود: برای این موضوع باید برنامه ویژه ای وجود داشته باشد زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و حادثه ازمیر ترکیه این موضوع را بیش از پیش برجسته تر می کند.
سرپرست منطقه پنج مشهد بیان کرد: شهر مشهد در مجموع بیش از سه هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد، یعنی بیش از یک میلیون از جمعیت این شهر در بافت ناکارآمد ساکن هستند که ۱۰ درصد آنان در منطقه پنج قرار دارند.
مرادنیا خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه های طراحی شده بتوانیم اقدامات موثری در این منطقه انجام دهیم. منطقه پنج به عنوان پایلوت مدیریت بحران در مناطق شهر مشهد انتخاب شده است که در این راستا اقداماتی همچون افتتاح سوله های بحران، تجهیز سوله های بحران با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، ایجاد پد بالگرد و تشکیل تیم والیبال بانوان انجام شده است.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات