شرط موفقیت «سایبان مهر» پیوند خوردن با مردم است

شرط موفقیت «سایبان مهر» پیوند خوردن با مردم است

شرط موفقیت «سایبان مهر» پیوند خوردن با مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز و در یکصد و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد طرح «سایبان مهر» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محوریت طرح سایبان مهر، ساماندهی کودکان کار سطح شهر است و محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این خصوص اظهارکرد: بسیار خرسندیم که عزم جدی با هماهنگی دستگاه‌های دخیل در این بحث شکل گرفته و نتیجه‌بخش هم بوده است.

حیدری با بیان اینکه در بحث ساماندهی کودکان کار و اجرای طرح سایبان مهر دو دغدغه و نگرانی وجود دارد، گفت: نخستین موضوع، استمرار طرح است؛ تلاش‌ها باید به نحوی صورت گیرد تا بتوانیم به بهترین شکل در معابر عمومی مدیریت شود و تدابیر لازم را در این خصوص بیاندیشیم.

وی در ادامه افزود: دومین شرط موفقیت این طرح پیوند خوردن آن با مردم است؛ عموم شهروندان باید بدانند که کمک مستقیم به کودکان کار جنبه حمایتی ندارد و آسیب‌زاست و این مهم باید در فضای عمومی جامعه اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: نیکوکاران خوش‌نام و اعضای خیرین شهر یار می‌توانند مردم را به این عرصه دعوت کنند تا مانع از کمک مستقیم به کودکان کار شویم.

حیدری در پایان با اشاره به نقش محوری دادستان محترم مشهد، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5، شهردار مشهد و به‌ویژه حوزه اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری و تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی آنها در بحث ساماندهی کودکان کار، گفت: اگر چنین فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه‌ای با مردم پیوند بخورد، به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

دغدغه‌مندی مدیریت شهری در بحث ساماندهی کودکان کار قابل تقدیر است

نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ساماندهی کودکان کار علاوه بر حضور و مشارکت 12 دستگاه مختلف و ذی‌ربط، موسسه‌ای مردم‌نهاد نیز در کنار مجموعه مشغول فعالیت است، اظهارکرد: حضور سمن‌ها، علاوه بر ارزیابی عملکرد موجب می‌شود تا این نمایندگان مردمی شاهد سختی کار هم باشند و در پیشبرد امور نیز کمک می‌کند.

وی افزود: بهره‌گیری از سمن‌ها در فرآیند شناسایی کودکان کار تجربه‌ای بسیار موفق و مفید بوده که مایه خرسندی است.

عابدین‌زاده در ادامه با تقدیر از دغدغه‌مندی مدیریت شهری مشهد در بحث کودکان کار، گفت: در زمینه شناسایی کودکان کار شهرداری مشهد همکاری خوبی داشته و امیدواریم مشارکت برخی دیگر از دستگاه‌های موثر دیگر نیز تقویت شود تا مانع از هدررفت انرژی شود.

معاون دادستان مشهد با تاکید بر اینکه حمایت‌‎ از کودکان نباید بی‌حد و حصر و نابجا باشد چراکه موجب آسیب رساندن به بچه‌ها می‌شود، تصریح کرد: برهمین اساس، شکل قضایی و حمایتی کار در نظر گرفته شد تا مانع از این آسیب شد.

عابدین‌زاده افزود: براساس شناسایی‌های صورت گرفته 85 درصد از کودکان کار اتباع هستند و لذا اداره کل اتباع نیز باید چاره‌اندیشی مناسبی برای حمایت از این کودکان در برنامه خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه برخی از افراد با بهره‌کشی اقتصادی از کودکان، از آنها استفاده ابزاری می‌کنند، گفت: در همین راستا، 5 نفر از مجرمین به جرم کودک آزاری دستگیر و راهی زندان شده‌اند؛ این اقدام سبب شده کاهش تعداد کودکان کار در خیابان‌ها و معابر شهر ملموس باشد

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات