مهندس خرم: جلسات فصلی با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت/ دکتر محمودزاده: تحولات و تغییرات در نظام مهندسی باید تداوم یابد

مهندس خرم: جلسات فصلی با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت/ دکتر محمودزاده: تحولات و تغییرات در نظام مهندسی باید تداوم یابد


دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز سه شنبه، بیستم آبان ماه با حضور اکثریت اعضا به صورت حضوری و مجازی در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار شد.

این جلسه سه میهمان ویژه از وزارت راه و شهرسازی شامل دكتر محمود زاده معاون امور مسكن و ساختمان وزارتخانه، مهندس ماني فر مديركل دفتر مقررات ملي ساختمان و مهندس عبدي قهرودی مديركل دفتر توسعه مهندسى داشت.

مهندس خرم، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در این جلسه با خیرمقدم به حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی در دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی، گفت: با مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم مذاکره کرده ام تا از این پس جلسات مفصل فصلی با ایشان داشته باشیم.

وی، رابطه سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی را بسیار خوب عنوان و ابراز امیدواری کرد با این نوع تعامل، اصلاحات مدنظر دقیق تر، سریع تر و کم هزینه تر انجام شود.

مهندس خرم در ادامه از ۲۲ آسیب و چالش نظام مهندسی در گذشته سخن گفت و افزود: برنامه های سازمان نظام مهندسی در دوره اخیر براساس این چالش ها و آسیب ها تدوین و به شورای مرکزی، هیات مدیره های استانی و وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است، ضمن اینکه. برنامه ها را به طور مشخص اولویت بندی کرده ایم.

وی از تشکیل شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عضویت کارشناسان، اقتصاددانان و خبرگان این بخش برای نخستین بار خبر داد و در ادامه نقش نظام مهندسی در مدیریت بحران را مورد اشاره قرار داد و خواستار آن شد تا این سازمان به عضویت رسمی ستاد مدیریت بحران کشور درآید. در همین حال، سازمان های نظام مهندسی استانها باید عضو کمیته مدیریت بحران در استان.ها شوند.

در ادامه دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی، دکتر محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تشکر از اعضای شورای مرکزی هشتم، گفت: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی توسط این شورا در سال جاری انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تحولات و تغییرات در نظام مهندسی استمرار داشته باشد تا برای این بخش موثر واقع شود.

دکتر محمودزاده با بیان اینکه ۲۵ سال از قانون نظام مهندسی می گذرد اما در مجموعه نظام مهندسی درگیر مسایل روزمره هستیم، تاکید کرد: فراموش نکنیم که حوزه مهندسی، حوزه تحول و تکنولوژی است، ضمن اینکه به اعتقاد بنده، استراتژی تهاجمی باید طراحی شود، چراکه سازمان نظام مهندسی به بلوغی رسیده است که در ارکان کشور تاثیرگذار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تشکیل کمیته فناوری در حوزه های ساختاری و اجرایی در شورای مرکزی هشتم شد و گفت: امیدوارم با تشکیل این کمیته شاهد متحول شدن سیستم مهندسی در کشور باشیم.

وی «انسجام صادقانه» بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد و اظهارداشت: با تقسیم کار و حمایت از یکدیگر می توانیم تمام خلاها را پر کنیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات