افزایش چشمگیر فعالیت روابط عمومی‌هاي صنعت آب و برق/ رشد 30 ‌درصدی آثار ارسالي به جشنواره روابط عمومی‌‌ها/ روابط عمومی‌ها، بازوی ارتباطات و اطلاع رسانی فعالیت‌های وزارت نیرو

افزایش چشمگیر فعالیت روابط عمومی‌هاي صنعت آب و برق/ رشد 30 ‌درصدی آثار ارسالي به جشنواره روابط عمومی‌‌ها/ روابط عمومی‌ها، بازوی ارتباطات و اطلاع رسانی فعالیت‌های وزارت نیرو

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «صديقه ببران» روز چهارشنبه در آيين پایانی دومین جشنواره روابط عمومی‌های صنعت آب و برق که با حضور وزیر نیرو به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اين جشنواره در حالي برگزار مي‌شود كه خدمت‌رسانی حداکثری و بهره‌گیری از تمام توان و دانش کارکنان صنعت در سال پایانی فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از گذشته مورد تاکید بوده و نمود بارز آن قرارگرفتن مفهوم ساز و کارها در کنار ساخت و سازها در پویش ملی #هرهفتهالفب_ایران به عنوان تبلور همت و تلاش کارکنان صنعت آب و برق در خدمت رسانی به مردم میهنمان است.
وی افزود: این مهم وظیفه روابط عمومی‌ها به عنوان بازوی ارتباطات و اطلاع رسانی فعالیت‌های وزارت نیرو را که فرآیندی سازوکاری است، دوچندان کرده و در مدت یک سال گذشته، فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در صنعت آب و برق افزايش چشمگيري داشته است.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع‌رسانی وزارت نيرو خاطرنشان کرد: همچون جشنواره گذشته، این دوره از جشنواره نیز در ادامه معرفی رویکردهای نوين در روابط عمومي، تبيين راهبردها، اهداف و برنامه‌هاي روابط عمومي‌هاي صنعت آب و برق، سنجش عملكرد روابط عمومي‌ها و رتبه بندي وكمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيت‌ها، برگزار می‌شود.
وی ، سنجش میزان ارتقای عملکرد روابط عمومی‌های صنعت از جشنواره گذشته تاکنون، شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عمومي‌ها و زمينه‌هاي قابل بهبود و تبادل تجربيات درون و برون سازماني، تعيين چارچوب سنجش وضعيت اقدامات انجام شده و تشخيص به موقع چالش ها و نقاط آسيب پذير را از جمله اهداف اين جشنواره عنوان كرد.
ببران با اشاره به 14 محور اصلی جشنواره اظهار کرد: فراخوان آثار جشنواره دوم در محورهای انتشارات و مستند سازی، ارتباطات درون‌سازمانی، حضور در فضای مجازی، ارتباط با پایگاه خبری وزارت نیرو، ارتباط با رادیو- تلوزیون اینترنتی ، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای، جشنواره و نمایشگاه، آموزش همکاران روابط عمومی و اصحاب رسانه، مدیریت و برنامه ریزی، پژوهش و افکارسنجی و نوآوری و خلاقیت در نیمه فروردین ماه امسال از سوی دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اعلام شد و شرکت‌ها آثار خود را تا  پایان اردیبهشت ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: همچنین به جهت اهمیت پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران در برنامه‌ها و چشم انداز وزارت نیرو، بخش ویژه‌ای برای فعال‌ترین شرکت‌های استانی در رویداد پویش هر استان در نظر گرفته شد که امروز از مدیران روابط عمومی این شرکت‌ها به شکل ویژه قدردانی خواهد شد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع‌رسانی وزارت نيرو، به طور كامل الکترونیکی بودن جشنواره را ویژگی اصلی و خاص آن دانست و گفت: مرحله اول غربالگری و گزینش آثار در شرکت‌های مادر تخصصی وزارت نیرو صورت گرفت و به همین منظور نرم‌افزار ویژه ای جهت سهولت ارسال و دسترسی به آثار و داوری آن طراحی شد.
وي در این مرحله 6120 اثر در 13  محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در مقایسه با جشنواره گذشته رشد حدود 30 درصدي در آثار و 10 درصدی در تعداد شرکت‌های استانی را نشان می‌دهد که بیانگر تلاش بیشتر روابط عمومی‌ها در برقراری ارتباط با مخاطبان و انعکاس تلاشها و خدمات سایر همکاران در وزارت نیرو و صنعت آب و برق است.
ببران اين آثار را شامل آثاری از 40  شرکت توزیع نیروی برق، 34  شرکت آبفای شهری و روستایی ، 25 شرکت آب منطقه‌ای، 12 شرکت برق منطقه‌ای، و 17 شرکت تولید نیروی برق و نیروگاه، به علاوه چهارشرکت مدیریت شبکه برق، ساتبا، توانیر، موسسه تحقیقات آب و توانیر و در مجموع  132 شرکت عنوان كرد که از سوی شرکتهای مادر تخصصی مورد ارزیابی اولیه قرارگرفت.
وي ادامه داد: از میان این آثار 2754 اثر به مرحله دوم داوری که در دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در گروه‌های تخصصی صورت گرفت راه یافته و  در نهایت، 704 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند.
ببران در باره انتخابات هيات داوران جشنواره نيز گفت: رویکرد انتخاب داوران جشنواره دوم نیز مانند جشنواره اول علاوه بر سوابق آکادمیک و مدارج علمی، مبتنی بر پیشینه عملی در کار روابط عمومی بوده و به جهت کثرت آثار و تنوع محورهای جشنواره، پنج نفر از شناخته شده‌ترین اساتیدی که دارای سوابق درخشان در حوزه‌های علمی و عملیاتی روابط عمومی هستند، کار داوری آثار این دوره از جشنواره را بر عهده داشته‌اند و از این حیث نیز یک گام به جلو برداشته شده است.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع‌رسانی وزارت نيرو  اضافه کرد: کمیته داوران جشنواره دوم متشکل از "مهدخت بروجردی علوی" (مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و "بیتا شاه منصوری" (عضو هیات علمی و مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركز) و "داود زارعیان" (عضو هیات علمی دانشگاه)، "عليرضا سپنجی" (مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست) و "احمد یحیایی ایله‌ای" (مدیران و مدرسین حوزه روابط عمومی) بوده است.

23 استان حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند
وی با اشاره به رتبه بندی آثار گفت: این کمیته رتبه بندی 704  اثر راه یافته  به مرحله نهایی از 31 شرکت را برعهده داشت که در نهایت و بر اساس نتایج داوری 23 استان حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.
ببران افزود: همچنین در این مراسم از شرکت آبفای استان اصفهان به عنوان شرکت برتر روابط عمومی‌های صنعت که شش رتبه اولی را درجشنواره دوم داشته و نیز از مدیران روابط عمومی سابق شرکت‌های مادر تخصصی مهندسی آبفای کشور و توانیر که به افتخار بازنشستگی نایل آمده و بار اصلی عملکرد سال گذشته بر دوش آنان بوده قدردانی خواهد شد.
وی در پايان از وزیر نیرو، مدیران ارشد شرکت‌های مادرتخصصی، اعضای کمیته داوران و مجموعه وزارت نیرو تقدير كرد و گفت: امید دارم دومین جشنواره روابط عمومی‌های صنعت آب و برق گامی موثر در جهت ارتقای توان و دانش روابط عمومی‌های صنعت باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات