از تخلیه سالانه بیش از ۷۹ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس از انسداد سه حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۷۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا گیتی پژوه" با اعلام خبر فوق افزود: طی یک روز کاری، در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی و با تلاش اکیپ های گشت و بازرسی منطقه و  اخذ حکم قضایی، سه حلقه چاه غیر مجاز  با  مجموع عمق ۱۴۵ متر و  دبی ۴ لیتر بر ثانیه پر و مسدود گردید. همچنین طی این اقدام یک دستگاه بالابر غیر مجاز نیز توقیف شد.

گیتی پژوه با اشاره بر اینکه با انسداد این تعداد چاه از تخلیه سالانه ۷۹ هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب جلوگیری به عمل آمد، اظهار کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در دستور کار قرار دارد تا با اجرای این طرح بتوانیم در منابع و سفره های آب زیرزمینی و بعضی از دشت‌های استان تعادل نسبی را برقرار و روند افت آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

وی در ادامه افزود: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، امور منابع آب شهرستان شهریار  همواره حراست و صیانت از این منابع ارزشمند را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان شهریار، ملارد و قدس در پایان، با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، خاطر نشان کرد: این امور حسب وظیفه ذاتی خود با متخلفین برخورد قانونی نموده و با کمک دستگاه قضا از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات