رفع تصرف بخشی از اراضی بستر رودخانه کرج

مدیر امور منابع آب شهرستان ری از رفع تصرف بیش از۵۰۰ مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه کرج در محدوده عملکرد این امور خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حسن زحمتکش" با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور، یک مورد فنس کشی غیر مجاز در بستر رودخانه کرج تخریب و نسبت به  رفع تصرف بستر و حریم رودخانه اقدام شد.

وی با بیان اینکه طی این عملیات بیش از ۵۰۰ مترمربع از اراضی بستر رودخانه کرج در محدوده روستای زلف آباد با اخذ دستور از ریاست حوزه قضایی بخش فشافویه و با همراهی مامورین نیروی انتظامی منطقه رفع تصرف گردید، تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، گروه گشت و بازرسی این امور به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه ها و مسیل ها، فوراً اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف صورت می گیرد.

مدیرامور منابع آب شهرستان ری با اشاره به اینکه در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف ابلاغ میگردد و در صورت بی توجهی و استنکاف به اخطارها، با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود، گفت: رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی می باشدکه باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان آب و سیلاب های احتمالی فراهم باشد.

زحمتکش در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهرستان ری با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات