بسيج بايد نمايشگر تمام خصوصيات ملت ايران باشد/ حضور فعالانه بسيج وزارت نيرو در اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي

بسيج بايد نمايشگر تمام خصوصيات ملت ايران باشد/ حضور فعالانه بسيج وزارت نيرو در اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز شنبه در همایش سراسری فرماندهان رده‌های بسیج صنعت آب و برق کشور كه به صورت ویدئو کنفرانسي با حضور مدیران عامل و فرماندهان بسيج شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به تنوع‌ ملت ايران در فرهنگ و آداب افزود: اشتراك‌ها، پايمردي‌ها و حسن‌هاي ملت ايران بايد در اين مسطوره متجلي شود.
وي با اشاره به حضور فعالانه بسيج وزارت نيرو در اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي، تامين آب و برق، تشكيل هسته‌هاي فني و مهندسي و مديريت حوادث و بلاياي طبيعي اظهار داشت: وزارت نيرو به لحاظ سطح وسيع ارتباط با مردم دستگاه منحصربفردي در سازمان دولت است. هيچ دستگاهي چنين سطحي از ارتباط را ندارد و اين امكان، مسئوليت سنگینی را مي‌طلبد.
اردكانيان تاكيد كرد: بايد قادر باشيم عرصه‌اي را براي فعاليت بسيج به عنوان عرصه دائمي و اصلي تعريف كنيم كه ضمن مهم دانستن ديگر عرصه‌ها، اگر قرار است نمونه و مسطوره ملت ايران باشد اين عرصه فعاليت وجود داشته باشد.
وي اظهار داشت: نياز اصلي ما اين است كه بتوانيم در استفاده از منابع موجود اعم از زيست محيطي مانند آب و انرژي و نيز انساني و مالي مردم را دخيل كنيم؛ اين كار مهمي است و از دست هر كسي هم برنمي‌آيد.

نمايندگي كردن حضور مردم در عرصه صنعت
وزير نيرو گفت: مسطوره ملت ايران بودن به معناي نمايندگي كردن حضور مردم در عرصه صنعت است. اين نقش منحصربه فرد، دائمي و تمام نشدني است. بايد قادر باشيم، مردم را در گردش امور مداخله دهيم كه مديريت مصرف بخشي از آن است كه بسياري از روش ‌ها و عرصه‌هاي ديگر را مي‌توان به اين اضافه كرد.
وي افزود: مسطوره ملت بودن تنها يك تعبير زيبا نيست بلكه يك مسئوليت بزرگ هم است.
اردكانيان در عين حال با اشاره به توصيه رهبر انقلاب در زمينه عرصه‌هاي اخلاقي، ضمن تاكيد بر ضرورت انعكاس دستاوردها به بهترين شكل گفت: اصلي‌ترين چالش امروز و فرداي ما در ميان تمام تهديدها، فشارها و گرفتاري‌هاي داخلي و خارجي، عرصه اخلاقيات است كه بايد محدودترين منبع در اختيار يعني فرصت را به كار اين چالش بياوريم.
وي گفت: عرصه‌هاي اخلاقي، ميداني است كه همه صنوف و حرفه ها بايد در آن بازنگري جدي داشته باشند.
وي همچنين با بيان اين كه زندگي مردم در جهان به دوران پيش و پس کرونا تقسيم خواهد شد، افزود: پديده كوويد-19 به لحاظ وسعت تاثير و همه‌گيري كه ايجاد كرده، وسيع‌ترين و تاثيرگذارترين پديده در زندگي بشر معاصر است، نه به جهت صرفا تلفات انساني كه ايجاد كرده و متاسفانه خواهد كرد، بلكه جنگ‌هاي جهان‌گير هم به همين شكل بوده‌اند و بيش از اين هم تاثير خواهد گذاشت.
اردكانيان گفت: ما به لحاظ زماني در مقطع حساسي از تاريخ زندگي مي‌كنيم. زندگي بشر تا سال‌ها بعد، نتيجه شكل‌گيري‌هايي است كه در اين مقطع زماني شکل گرفته و یا می‌گیرد. بنابراین لازم است در اين تعيين تكليف، شكل‌دادن‌ها و تدوين الگوها به عنوان يك ملت بزرگ كه يك درصد جمعيت دنيا را به خود اختصاص داده، عقب نمانيم و در آن سهم و نقش داشته باشيم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات