گام های در جهت آموزش های شهروندی از طریق صدا و سیما

گام های در جهت آموزش های شهروندی از طریق صدا و سیما

گام های در جهت آموزش های شهروندی از طریق صدا و سیما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید اکلملی با بیان این خبر اظهار کرد: در روزهای اخیر مذاکره ای با معاون سیما خراسان رضوی در چند مبحث آموزشی و شهروندی صورت گرفته است. یکی از مشکلات جامعه ما، عدم شناخت شهروندان و هموطنان نسبت به مباحث ایمنی، بحران طبیعی و انسان ساخت است که این موضوع نه تنها منجر به کاهش آمادگی شهر در مقابله با بحران شده بلکه سبب کاهش سطح مطالبه گری مردم نسبت به ایمنی و شهرنشینی شده است.
وی افزود: این مذاکرات سبب قوی تر شدن اطلاع رسانی در حوزه مدیریت بحران های طبیعی و انسان ساخت می شود. یکی از قالب های این همکاری، درج زیرنویس در سیمای خراسان رضوی است که بر این اساس اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.
رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد بیان کرد: مبحث بعدی ایجاد ویژه برنامه مشخص و خاص مدیریت بحران و پدافند غیر عامل از جمله برگزاری مسابقات تلفنی است که از این طریق بتوانیم مباحث ایمنی را به اطلاع شهروندان برسانیم و انگیزه ای برای پیگیری موضوعات از طریق رسانه ملی را در شهروندان ایجاد کنیم.
اکلملی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی برگزاری رویداد همایش بزرگ پنجم دی ماه است که هرساله با اعضای دوام ثامن برگزار می شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته ایم این رویداد را به صورت زنده و برنامه تولیدی در شبکه سیما خراسان برگزار کنیم تا همه شهروندان و اعضای دوام ثامن بتوانند با ما همراهی کنند.
وی اضافه کرد: از دیگر ویژه برنامه های حوزه ایمنی، برگزاری چهارمین دوره مسابقات عملیاتی است که قبل از بحران کرونا به صورت مسابقات بین منطقه ای، توسط اعضای دوام ثامن برگزار می شد. تهیه کلیپ های آموزشی در حوزه بحران های طبیعی و انسان ساخت و موشن گرافی نیز از دیگر موارد این توافق است تا به وسیله آن بتوانیم اطلاعاتی را به صورت مداوم برای شهروندان منتشر کنیم.
رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: از دیگر برنامه هایی که با صداوسیما برنامه ریزی شده است، ضبط برنامه خاص برای مواقع بحرانی است تا در زمان بحران خاص با پخش برنامه های آرشیو شده، اطلاع رسانی سریع و صحیح را به شهروندان داشته باشند.
اکلملی تصریح کرد: شناسایی مشکلات و موانع درحوزه مدیریت بحران را می توان با تهیه برنامه های چالشی راهبری کرد تا علاوه بر شهروندان، مدیران ارشد در حوزه بحران نیز مطالبه گر شوند.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات