251100 متر مربع از حریم و بستر رودخانه ها ی شهرستان...

251100 متر مربع از حریم و بستر رودخانه ها ی شهرستان...

عملیات بازگشایی و رفع تصرف از حریم بستر رودخانه ها و مسیل های شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان با مساحت 251100 متر مربع پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور با اعلام این خبر افزود: عملیات بازگشایی سراسری و موردی امور منابع آب نیشابور، از ابتدای سال 99  تاکنون در حوضه سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان به طول 2084 متر و مساحت 29830 مترمربع انجام شده است .

«سعیدخجسته پور» افزود در این بازه زمانی در مجموع به طول 12420مترو مساحتی برابر با 251100 مترمربع نیز از مسیل ها که با مشکلات ناشی از سیلاب مواجه بوده اند لایروبی شد .

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت‌های بی‌دریغ و همه جانبه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تصریح کرد : اهداف امور آب نیشابور در راستای حفظ و صیانت از سرمایه ها و منابع آبی این شهرستان با جدیدت تمام پیگیری می شود .

خجسته پور گفت: تاکنون مطالعات مربوط به حریم و بستر30 کیلومتر از طول رودخانه های نیشابور، فیروزه و زبرخان انجام شده است .

وی اظهار داشت: رفع تصرفات و بازگشایی نقش مهمی در کنترل سیلاب و پیشگیری از حوادث احتمالی دارد و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی شهرستان امیدواریم طی دو ماه آینده کل مسیر و بستر رودخانه های زبر خان، فیروزه و نیشابور بازگشایی و عملیات لایروبی به پایان برسد .

مدیر امور منابع آب نیشابور تصریح کرد: تمام کسانی که به حریم رودخانه ها تجاوز کرده اند، نه تنها خود را در معرض خطر قرار داده اند بلکه اکنون به سهم خود، مسئول جان و مال و خسارت هایی هستند که به هموطنان ما وارد شده است .

وی در ادامه در باره اهداف و برنامه های آینده این امور گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت حریم بستر رودخانه و سیلاب، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها با اهداف مهار و کنترل سیلاب ازمهمترین برنامه ها و اهدافی است که باید در آینده برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از سیلاب انجام شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات