همزمان با سومین روز ار هفته بسیج معرفی مقاله « بسیج و محیط زیست»

همزمان با سومین روز ار هفته بسیج معرفی مقاله « بسیج و محیط زیست»

همزمان با سومین روز ار هفته بسیج  با عنوان «بسیج مبتکر حل مسأله»  مقاله «بسیج و محیط زیست»  و پیوند الکترونیکی دسترسی به آن برای مطاله عموم علاقه مندان به  مباحث زیست محیطی بوِیژه بسیجیان فعال، معرفی شد.

در چکیده این مقاله  به نگارش حقوقدان پروانه تیلا؛ چنین آمده است: «امنیت ملی در مفهوم امروزین آن،‌ تنها به مصونیت کشور (جمعیت و سرزمین) در برابر حمله خارجی یا تهدید حمله و شورش داخلی محدود نمی‌شود، بلکه از جهات نرم افزاری و سخت افزاری ابعاد جدیدی یافته است. بدون تردید، محیط زیست یکی از ابعاد جدید مؤثر بر امنیت ملی است که در مطالعات جهانی راجع به امنیت، جایگاه ویژه‌ای یافته است و حتی آینده مناسبات بین‌المللی (محیط خارجی) و روابط بازیگران داخلی (حیط داخلی) در اجتماعات سیاسی نیز بر اساس آن ارزیابی و تحلیل می‌شود. این نوشتار با نگاهی حقوقی، به بررسی نقش امنیتی محیط زیست (امنیت اجتماعی و امنیت زیست محیطی) در دنیای امروز اعم از آثار و پیامدهای آن در محیط خارجی، به‌ویژه در سامان دادن به مناسبات داخلی اجتماعات انسانی، همچنین توجیه نقش همکارانه بسیج در این حوزه و تحلیل چارچوب ایفای این کارکرد، خواه در ایجاد امنیت داخلی (امنیت سازی) و خواه حفاظت از وضعیت امنیتی موجود (امنیت بانی) خواهد پرداخت.»
مقاله ارزشمند «بسیج و محیط زیست: زمینه های قانونی حضور مؤثر در ارتقای امنیت اجتماعی» اثر پروانه تیلا در فصل نامه شماره 31 مطالعات بسیج سال 1385 به چاپ رسیده است. علاقه مندان
می توانند برای مطالعه این مقاله به پرتال جامع علوم انسانی در پیوند زیر مراجعه کنند:
31
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات