از تخلیه سالانه بیش از ۲۹ هزار آب از سفره های آب زیر زمینی جلوگیری...

مدیر امور منابع آب شهرستان ری از انسداد شش حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۲۹ هزار آب از سفره های آب زیر زمینی این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حسن زحمتکش" با اعلام این خبر، گفت: با تلاش و پیگیری گروه های گشت و بازرسی منطقه و در راستای اجرای قانون احیاء و تعادل بخشی آب های زیر زمینی، طی دو روز کاری، ۶ حلقه چاه غیر مجاز با عمق کلی ۳۱۰  متر و مجموع آبدهی ۸۵.۱ لیتر در ثانیه پر و مسدود گردید.

زحمتکش با بیان اینکه انسداد این چاه ها در راستای حراست از منابع آبی که جزو انفال عمومی کشور محسوب می شوند و همچنین در راستای اجرای قانون احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی انجام شد، اظهار کرد: انسداد این تعداد چاه ها از تخلیه سالانه ۲۹ هزار و ۹۷۰ متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی جلوگیری می کند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری تنگاتنگ و موثر قوه قضاییه با این امور در برخورد با تخلفات مربوطه، تصریح کرد: انسداد چاه‌های غیر مجاز نقش موثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی دارد، لذا شناسایی و برخورد با چاه های غیر مجاز و هر گونه حفر و بهره برداری غیر مجاز از وظایف مهم و قانونی این امور به شمار می رود و امور منابع آب شهرستان ری براساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات