اجرای ضوابط و مقررات اجرایی طرح تفصیلی با جدیت پیگیری می شود

اجرای ضوابط و مقررات اجرایی طرح تفصیلی با جدیت پیگیری می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، جلسه پیگیری طرح های تفصیلی شهرداری مرکز مازندران با حضور مرتضی بربسته سرپرست معاونت شهرسازی، معماری و امور مناطق شهرداری، رزاق اصفهانی مسئول طرح تفصیلی شهرداری و مسئولان شرکت مهندسین مشاور برگزار شد.

در این جلسه ، مرتضی بربسته سرپرست معاونت شهرسازی، معماری و امور مناطق شهرداری ساری گفت:ساری به عنوان مرکز استان چشم اندازی بر مبنای معیارهای ملی و بین المللی را در تعاریف شهرسازی خود می بیند از این رو اهمیت مهندسی طرح های تفصیلی ساری با جدیت از سوی معاونت شهرسازی، معماری و امور مناطق جهت اجرا ، پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه 20 ناحیه در طرح جامع این شهر تعریف شده، اظهار داشت: مقررات و ضوابط اجرایی مربوط به احداث بناهای مسکونی و تجاری در طرح های پیش رو مورد امکان سنجی قرار خواهد داشت.

بربسته ادامه داد: در حوزه معاونت شهرسازی شرایط نحوه تأمین پارکینگ های عمومی شهر، تغییر و اصلاح ضوابط و مقررات ساختمانی در راستای رویکردهای واقع بینانه و مبتنی بر نیازهای عمومی شهروندان، کاهش و یا افزایش محدوده قانونی شهر مورد بررسی های اجمالی قرار دارد تا با اتخاذ راهکارهای قانونی و قابل عمل بتوانیم مسیر هموارتری را در بخش شهرسازی شهر ساری پیاده سازی نمائیم.

سرپرست معاونت شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری با اشاره به اینکه عدم وجود اراضی کافی در راستای تأمین سرانه های خدمات عمومی، از جمله مشکلات تدوین طرح تفصیلی این شهر است، تصریح کرد: سیستم طرح تفصیلی آتی شهر ساری بهینه سازی شده و بر اساس ضوابط و موقعیت اراضی شهری از 2/5 طبقه تا 9 طبقه و نوع کاربری تا 14 طبقه امکان صدور پروانه وجود دارد و در صدور پروانه به مالکان ، به عرض معبر و مساحت اراضی از سوی کارشناسان این معاونت بر اساس ضوابط توجه ویژه خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه موضوع بلند مرتبه سازی در شهر ساری نیز مطرح و مقرر گردید تا طرح های مورد نظر با مشارکت کارشناسان امر تدوین و مصوب شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات