طرح آبرسانی به ۴۰۰ روستای لرستان اجرا می‌شود

طرح آبرسانی به ۴۰۰ روستای لرستان اجرا می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا کرم‌وند" با اعلام این خبر اظهار کرد: درحال حاضر ۳ هزار روستا در استان وجود دارد و از این تعداد حدود یک هزار و ۵۳۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی افزود: بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، د‌ر ‌راستای سیاست‌های توزیع عادلانه آب، خدمات‌رسانی به روستاها افزایش یافته که طی 6 ‌ماه با اقدامات فوری و ضربتی و با استفاده از امکانات مشکلات تامین ‌آب 100 روستا برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: با رایزنی و بازدیدهای مختلف و برگزاری جلسات متعدد، درحال برنامه‌ریزی و مطالعات میدانی جهت افزایش روستاهای تحت پوشش هستیم و درهمین راستا تعداد 400 روستا را که اغلب آنان تا به‌حال تحت پوشش خدمات شرکت نبوده‌اند شناسایی کرده و در تلاشیم تا دریک بازه زمانی کوتاه، شاهد اقدامات موثری برای این روستاها باشیم.

وی درخصوص اعتبار این طرح آبرسانی نیز گفت: برای اجرایی‌کردن این طرح، اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم بتوانیم در بودجه سال 1400 اعتبار مناسبی برای این پروژه‌ مصوب کرده تا تخصیص داده شود.

این گزارش می‌افزاید، تعداد مشترکان روستایی در استان لرستان 139 هزار مشترک است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات