ارائه ۳ الگو به دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی

ارائه ۳ الگو به دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی

معاون وزیر مسکن در امور مسکن و ساختمان از ارائه سه الگو برای جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی به صورت یک دفترچه به دولت خبر داد.

ابولفضل صومعلو افزود: تدابیر مناسبی برای جلوگیری از رشد قیمت مصالح ساختمانی اندیشیده‌ شده است بطوریکه در تازه ترین اقدام سه الگو برای جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی به صورت یک دفترچه به دولت ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با یارانه‌ای که از دولت خواهیم گرفت جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را می گیریم، البته هیچ کس نمی‌داند که این یارانه چقدر است اما چیزی که مشخص است این است که الگوی مناسبی برای جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی به صورت یک دفترچه به دولت ارائه شده است.

*قیمت مسکن ثابت خواهد ماند

وی با بیان اینکه امسال با ساخت و ساز و سال آینده با عرضه مسکن کافی، قیمت مسکن ثابت خواهد ماند اظهار داشت: رئیس جمهور در شورای عالی مسکن دستور داده است چون کشور در تولید آهن آلات مشکلی ندارد اگر کمبودی در آهن آلات رخ داد و قیمت ها بالا رفت آن کمبود را وارد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بنگاه‌های املاک می‌گویند اگر هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود قیمت تمام شده مسکن بالا می‌رود تاکید کرد:قیمت مصالح ساختمانی حتما بالا می‌رود چون مصالح ساختمانی انرژی بری بالایی دارند اما خوشبختانه وزیر مسکن عضو سازمان هدفمندی یارانه‌ها شده است و ما هم برنامه خود را به مسئول وزارت اقتصاد و دارایی داده‌ایم و رقم تعیین کردیم و گفتیم که اگر ۲۰ درصد قیمت مصالح ساختمانی بالا برود چند هزار میلیارد تومان پول می‌خواهیم.

*افزایش قیمت مصالح ساختمانی با اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها

صومعلو افزود: پیش بینی من این است که قیمت مصالح ساختمانی با اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها افزایش می‌یابد اما در عوض دولت به ما قول داده است به ما پول بدهد که ما یارانه بدهیم و جلوی این کار را بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: با یارانه‌ای که دولت خواهد داد جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از کارشناسان گفته بود که اگر هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود شاهد رکود ساخت و ساز خواهیم شد و قیمت زمین و مسکن رشد پیدا می‌کند. آیا این را قبول دارید گفت: قیمت زمین که افزایش پیدا نمی‌کند چون در دست دولت است و قیمت مصالح ساختمانی هم که چون انرژی بری بالایی دارد افزایش خواهد یافت که دولت با دادن یارانه مطمئنا از این افزایش قیمت جلوگیری خواهد کرد.

به گفته وی، ما ۳ عدد گفتیم که اگر قیمت‌ها افزایش یابد چه میزان به ما یارانه بدهند و در ستاد هدفمندی یارانه‌ها حتما اعلام خواهد شد که برای آهن و سیمان چه میزان یارانه‌ خواهند داد.

معاون وزیر مسکن در امور مسکن و ساختمان در پاسخ به این سوال که یارانه‌ای که دولت به بخش مسکن می‌دهد چقدر است گفت:در طول سه سال گذشته یک هزار میلیارد تومان یارانه به بخش مسکن داده شده است امسال ۳۲۴ میلیارد تومان بوده است.

منبع: فارس

 

 

    نظرات