کسب رتبه نخست شاخص مدیریت سبز در کشور و استان

کسب رتبه نخست شاخص مدیریت سبز در کشور و استان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این شرکت توانست در بیست و سومین جشنواره شهید رجائی رتبه نخست شاخص مدیریت سبز را بین 32 شرکت آب منطقه‌ای در کشور و همچنین رتبه نخست در بین 57 دستگاه اجرائی در استان خراسان رضوی را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علائی در خصوص کسب رتبه نخست شاخص مدیریت سبز اظهار کرد: رسیدن به جایگاه پراهمیت و پر افتخاری چون رتبه نخست در بین دستگاه های اجرایی استان و همچنین رتبه اول بین شرکت های آب منطقه ای کشور در شاخص مدیریت سبز جشنواره شهید رجایی، حاصل تلاش یک تیم ساختار یافته، هدفمند، همدل و پر تلاش است که با توانی خردمندانه، اندیشه ای پاک و دانشی سرشار از ابتکار و نوآوری همراه شده است.
در ادامه، محمد زنگوئی، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و متولی اجرای شاخص مدیریت سبز در شرکت بیان کرد: بر اساس دستورالعمل و نظام اجرائی مدیریت سبز، دستگاه های اجرائی بر مبنای شاخص های مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند، مصرف سوخت وسایل نقلیه، ساختمان، تجهیزات، آموزش و فرهنگ سازی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی افزود: از مهمترین اقدامات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در زمینه شاخص مصرف انرژی، نصب نیروگاه خورشیدی در مشهد و شهرستان ها، حذف تجهیزات و لامپ های پر مصرف، بازآرایی محیط کار در جهت کاهش پرت انرژی و نور، در شاخص مصرف آب، استفاده از تجهیزات و شیرآلات کاهنده مصرف، بازچرخانی آب، حذف چمن و گیاهان پر آب طلب و اجرای طرح خشک منظرسازی، در شاخص مدیریت پسماند بوده است.
زنگویی ادامه داد: همچنین کاهش پسماند به ویژه پسماندهای مخرب محیط زیست مانند پلاستیک و بازیافت آن، الکترونیکی کردن فرآیندها و کاهش مصرف کاغذ و بازیافت آن، جایگزینی پلاستیک با ظروف چند بار مصرف یا قابل تجزیه زیستی و حذف توزیع بطری و بسته های پذیرائی یکبار مصرف در جلسات و همایش ها را می توان نام برد.
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: در شاخص مصرف سوخت، ترویج حمل و نقل عمومی، ترویج دوچرخه سواری و معاینه فنی خودروها، در شاخص ساختمان و تجهیزات، اخذ گواهینامه معاینه فنی موتورخانه ساختمان، اخذ گواهینامه مدیریت مصرف انرژی، ممیزی فنی انرژی و اخذ برچسب انرژی و در شاخص آموزش و فرهنگ سازی برگزاری دوره های آموزشی مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت.
متولی اجرای شاخص مدیریت سبز در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین تشکیل کارگروه مدیریت سبز و تیم ارزیابی، تهیه سند اجرائی مدیریت سبز، اقدامات فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ مدیریت سبز و حفاظت از محیط زیست در قالب گروه های کوهنوردی و گل گشت های خانوادگی و اطلاع رسانی از طریق بروشورها و پوسترهای آموزشی از مهمترین اقداماتی بود که سبب شد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مفتخر به کسب رتبه نخست شد.
وی افزود: کسب این جایگاه حاصل همت والا، عزم راسخ و حمایت مدیریت محترم عامل به عنوان شخصیتی دلسوز محیط زیست و آگاه و مسلط به مسایل زیست محیطی بوده و از همه همکارانی که به عنوان عضو تیم مدیریت سبز شرکت خالصانه و بی منت، شرکت را برای رسیدن به جایگاه شایسته و درخور یاری کردند، به ویژه اداره خدمات تشکر و قدردانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات