بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا طرح‌ها و لوایح موردبررسی و اعلام وصول قرار گرفت.
لایحه کمک مالی به یک فرد مورد اعلام وصول قرار گرفت.
همچنین لایحه یک‌فوریتی تقسیط عوارض تمدید پروانه یک شرکت به‌صورت یک‌فوریت اعلام شد تا به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.
در ادامه جلسه لایحه کمک به یک هنرمند در شهر رشت به‌صورت دو فوریت موردبررسی قرار گرفت و ضمن تصویب به‌صورت دو فوریت با پیشنهاد شهرداری رشت به‌اتفاق آرا اعلام موافقت قرار گرفت.
پس‌ازاین اعتراض فرمانداری شهرستان رشت به مصوبات شورای اسلامی شهر رشت موردبررسی قرار گرفت.
در خصوص اعتراض فرمانداری شهرستان رشت نسبت به اهدای یک واحد مسکونی به پاکبان پاک دست شهرداری رشت، فرهام زاهد نایب‌رئیس شورای شهر رشت، گفت: ما با این رفتارها و پافشاری‌ها کاری می‌کنیم که دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم.
وی ادامه داد: این فرد اگر مبلغ فوق را پس نمی‌داد اکنون هم برای خود خانه داشت و هم خودروی مناسب و قیمت دارایی‌هایش پنج برابر نیز شده بود! همه ما با این پاکبان عکس گرفتیم و گفتیم که شهرداری رشت چه نیروها و پاکبان‌های پاک دستی دارد، اما چنین رفتارها و سنگ‌هایی مقابل کار گذاشته می‌شود.
زاهد تأکید کرد: بنده واقعاً تضمین نمی‌کنم که اگر یک میلیارد تومان پیدا کنم بروم و آن را پس بدهم! این پاکبان شریف شهرداری رشت چنین کاری را انجام داده است، اما فرمانداری رشت راه‌حلی برای رفع مشکل مطرح نمی‌کند، به‌قول‌معروف اصلاً ما بی‌سواد، شما بیایید و بنویسید که چه باید کرد؟
محمدحسن عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت ضمن تسلیت شهادت شهید فخری زاده و تقدیر از گیلانیان بابت گرامیداشت سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی، افزود: در یکصدمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز شورای اسلامی تلاش خواهد کرد تا با ایجاد دبیرخانه مراسمی ویژه در این خصوص برگزار نماییم.
وی در خصوص بند یک اعتراض فرمانداری شهرستان رشت، اظهار داشت: این نکته بسیار تأسف‌آور است که فرمانداری پاسخی به این نداده است که باید چگونه این مشکل حل شود.
عضو شورای شهر رشت ادامه داد: ما پیش‌ازاین به موضع خودمان پافشاری کردیم، اما فرمانداری شهرستان چنین نظری ارائه کرده و ما می‌بایست کار را به شورای حل اختلاف ببریم. ما می‌بایست بررسی کنیم که آیا می‌توان در شورای حل اختلاف به نتیجه رسید یا خیر؟ اگر می‌توانیم بر روی مصوبه خودمان پافشاری کنیم، اما اگر نه مجبور هستیم تا با قبول کردن نظر فرمانداری شهرستان از کانال مدنظر آن‌ها ورود کنیم.
عاقل منش تأکید کرد: با توجه به اینکه آخرین فرصت ما برای پاسخ است، کار را به رایزنی بسپاریم، زیرا در غیر این صورت کار به شورای حل اختلاف خواهد رفت.
بهراد ذاکری نیز پیشنهاد داد: ما در بسیاری از مصوبات متأسفانه بحث مُر قانون و فراتر از رعایت قانون موردبررسی قرار می‌گیرد و این موضوع سبب بروز مشکلات شده است، بنابراین پیشنهاد بنده بر این است که در جلسه‌ای غیرعلنی در صحن شورا در خدمت فرماندار شهرستان باشیم تا با ایشان صحبت کنیم و ببینیم مشکل چیست؟ همچنین سایر مصوبات این‌چنینی که می‌توان به آن کمک کرد را نیز در آن جلسه موردبررسی قرار دهیم و برای دوستان توضیح دهیم و استدلال آنان را نیز بشنویم تا به خروجی مشخصی در این خصوص برسیم.
حامد عبدالهی دیگر عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: متأسفانه ارتباط بین شورا و شورای استان وجود ندارد، گاهی تفسیر از مصوبه شورا چیز دیگری است و آن‌ها برداشت خودشان را دارند، اگر ارتباط کارشناسی ما بخواهد ایجاد شود بخشی از مشکلات رفع می‌شود، زیرا آن‌ها مجبورند به استناد قانون اقدامی انجام دهند. پیشنهاد بنده بر این است که در جلسه کارشناسی این گفتگو انجام شود تا ببینیم آن‌ها چگونه می‌خواهند که مصوبه نوشته شود تا مشکل رفع گردد.
بند دوم اعتراض فرمانداری شهرستان موردبررسی قرار گرفت.
فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت در خصوص موضوع کمک مالی اظهار داشت: پیوست موارد و مدارک می‌بایست به‌ضمیمه در اختیار قرار گیرد. اگر چنین است می‌بایست کمک به احزاب سیاسی نیز باید لغو شود.
فرهام زاهد نیز اظهار داشت: اگر بحث مذاکره وجود دارد این مورد نیز موردبررسی قرار گیرد.
در ادامه نیز لایحه انتخاب حسابرس حساب‌های مالی سال‌های 94 الی 98 موردبررسی قرار گرفت.
لایحه فوق مورد موافقت قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات