استمرار جلسات و بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر  ...

استمرار جلسات و بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر ...

استمرار جلسات و بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، اول هفته با جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد به‌صورت مجازی آغاز شد و بررسی موضوع تعیین تکلیف لایحه نام‌گذاری یک میدان به نام آتش‌نشان و پس از آن بحث در خصوص پروژه‌های عمرانی فرهنگی و اجتماعی و لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مطرح شد.

کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا هم برای بررسی لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تشکیل جلسه داد.

همچنین در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه، موضوعاتی چون مدل پیشنهادی واگذاری خدمات راهبری ناوگان اتوبوس‌رانی و ادامه بررسی لایحه اصلاح بودجه حوزه شهردار، معاونت‌های مالی و پشتیبانی و برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مطرح شد.
یکشنبه
خبری به نقل از رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در خصوص تسهیل شرایط این گروه در منتشر شد با این مضمون که لایحه معابر ویژه با تصویب شورای شهر در دستور کار شهرداری مشهد قرارگرفته است!
محمدهادی مهدی‌نیا در این خصوص گفت: پس از تصویب لایحه معابر ویژه، این موضوع در دستور کار شهرداری قرارگرفته است؛ معابر ویژه تشخیص می‌دهد که کدام معبر امکان و قابلیت پررنگ شدن نقش اجتماعی و یا عبوری داشته باشد و هماهنگی آن با نقش راه‌ها ازنظر حمل‌ونقلی را بررسی می‌کند.
دوشنبه
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از روند احداث پروژه اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد بازدید کرد. وی در این بازدید گفت: این اردوگاه تا پایان آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد و مهارت‌آموزی و بازسازی شخصیت، برگشت به جامعه و خانواده محور و روش جدید حاکم در این مجموعه خواهد بود.
محمدرضا حیدری افزود: طی سال‌های گذشته در بحث ساماندهی معتادان متجاهر شاهد روش‌های مسکن کوتاه‌مدتی بودیم که صرفاً موجب هدررفت منابع شده‌است ولی با استفاده از رویکرد اردوگاهی، موضوع مهارت‌آموزی، بازسازی شخصیت، برگشت به جامعه و خانواده در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سه‌شنبه
مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس از نصب مجسمه‌ «رستم و اکوان دیو» در جلوخان آرامگاه فردوسی خبر داد و گفت: ساخت ۸ مجسمه در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی‌شده است

همچنین دو عضو شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۱ شهرداری بازدید کردند. مجتبی بهاروند یک از این دو نفر بود که در جریان بازدید گفت: ۳.۵ هکتار از پروژه چهل‌بازه ابتدای اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد و طرح «کشاورزی شهری» که از شاخص‌ترین ویژگی‌های این پروژه است و تجربه جدیدی محسوب می‌شود در این پروژه اجرا خواهدشد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد نیز باحضور در این بازدید از افزایش چشمگیر سرانه‌ پارک‌ها و ظرفیت‌های ورزشی بانوان تا پایان سال خبر داد. بتول گندمی ادامه داد: در کنار اقداماتی چون افزایش ۲.۵ هکتاری مساحت مجموعه بانوان پارک ملت که انجام‌شده، دو بوستان «مادر و کودک» و «پارک ویژه بانوان بوستان وکیل‌آباد» نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد هم با موضوع ادامه بررسی لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تشکیل جلسه داد.
چهارشنبه
افزایش ۴ هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی در لایحه اصلاح بودجه سال ۹۹ شهرداری، خبر ویژه رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد بود. مسعود ریاضی گفت: با توجه به تأکید مدیریت شهری، مبنی بر اتمام پروژه‌های عمرانی آغازشده طی ۳ سال اخیر تا پایان دوره شورای پنجم و همچنین تعریف پروژه‌های عمرانی جدید، شاهد افزایش ۴ هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی در لایحه اصلاح بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد هستیم.

اما کمیسیون تلفیق شورا هم برای بررسی مصارف عمرانی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و مدیریت و هوشمندسازی اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تشکیل جلسه داد.
پنجشنبه
حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب‌رئیس شورای شهر مشهد در واکنش به مصوبه عوارض شهری مجلس گفت: این تصمیم، تضعیف‌کننده مردم‌سالاری است. عوارض پرداختی شهروندان فقط باید صرف عمران و آبادانی شهر خودشان شود.
تصمیم اخیر مجلس در باب عوارض شهری، تضعیف‌کننده مردم‌سالاری است و شورای عالی استان‌ها باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود به این موضوع ورود کند.
همچنین محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر نیز با پیامی در خصوص این مصوبه واکنش نشان داد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات