جبران عقب ماندگی تاریخی سرانه های شهری در مناطق  ...

جبران عقب ماندگی تاریخی سرانه های شهری در مناطق ...

جبران عقب ماندگی تاریخی سرانه های شهری در مناطق پیرامونی مشهد با سرعت در حال انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی، صبح امروز در جریان بازدید از پروژه های عمرانی منطقه ۶ مشهد با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح مصلی یکی از نیازهای اساسی منطقه ۶ مشهد و مناطق شرقی این شهر است که سال ها مورد تقاضا و نیاز شهروندان بوده گفت: از ابتدایی‌ترین روزهای فعالیت شورای پنجم و کمیته نظارتی ویژه منطقه ۶، پیگیر در اولویت قرار گرفتن چنین پروژه‌ای بودیم. در نهایت با تلاش ها و هماهنگی های شهرداری مشهد این پروژه در بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شد و با پیشرفت چشمگیری که تاکنون داشته تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین پارک پنج هکتاری مهریز از جمله موضوعات اولویت دار از نظر کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورا به شمار می‌رفت تا بتواند بخشی از کمبود سرانه های شهری را در این منطقه جبران کند. با همت شهرداری منطقه شش این پروژه نیز در سال جاری آغاز شده و امیدواری زیادی داریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گفته وی اتفاق مبارک دیگری که در سال جاری در منطقه ۶ شاهد آن بودیم برچیده شدن دیوار حائل بین محله پردیس و شهرک شهید بهشتی بود که از توسعه و پیشرفت این محلات جلوگیری می‌کرد. اما امروز پروژه های الگوی محرک توسعه در این بافت ها آغاز شده و با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه پیگیری، برنامه ریزی، هم افزایی و دلسوزی سبب آن می شود تا بتوانیم هر ناممکنی را ممکن کنیم اضافه کرد: عدالت بخشی در توزیع امکانات و خدمات و توسعه زیرساخت ها و سرانه ها دو رویکرد اساسی مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر به ویژه در خصوص مناطق پیرامونی و کم برخوردار شهر بوده است.

پروژه های متعدد اجرا شده و بهره برداری شده در منطقه ۶ نیز همگی با این نگاه به انجام رسیده و توانسته میانگین رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: به هر حال کمبود سرانه های مختلف شهری در این مناطق دارای دلایل و ریشه های مختلف نهفته در دهه های گذشته است اما با ایجاد ده‌ها هکتار پارک، بوستان و فضای سبز در این مناطق، آغاز پروژه ۷۰ هکتاری فضای سبز، ساماندهی شهرک باهنر و مسیرهای دسترسی به آن و پروژه های آتی که در آینده نزدیک به اجرا در خواهد آمد در راستای عدالت بخشی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بوده است.

فیضی افزود: همچنین بیش از ۱۰ پروژه مرتبط با پارک ۷۰ هکتاری شهرک های باهنر و رجایی نیز تعریف شده که به ترتیب اولویت اجرا خواهد شد. البته متاسفانه معضل مهاجرت معضلی اساسی است که در سطح ملی دامنگیر همه شهرها به ویژه کلان‌شهرهای کشور بوده و همین دلیل باعث می‌شود هرچقدر نسبت به افزایش سرانه ها در مناطق کم برخوردار اقدام کنیم باز هم در مقایسه با میزان جمعیت مناطق عقب باشیم.

با این وجود اما موضوع توسعه سرانه‌های خدماتی و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی مناطق کم‌برخوردار کلانشهر مشهد روبه پیشرفت و در جهت مثبت در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات