افزایش سرانه‌های مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌های  ...

افزایش سرانه‌های مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌های ...

افزایش سرانه‌های مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌های مدیریت شهری مشهد است/ الزام طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه در پروژه‌های عمرانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند صبح امروز و در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه ۶ شهرداری با بیان این مهم گفت: تقاطع غیرهمسطح مصلی یکی از نیازهای اساسی مناطق شرقی مشهد جهت تامین دسترسی آسان و ایمن و در ۳۰ سال گذشته مورد نیاز و تقاضای شهروندان بوده است. همچنین از اولین و مهمترین درخواستهای اعلام شده توسط شهروندان در ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد نیز به شمار می‌رود. از این رو باید از پیگیری های مجدانه و سختکوشی آقای حیدری، شهردار سابق این منطقه که سبب اجرایی‌ شدن این پروژه شد تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر به خوبی در حال اجراست و بنا به وعده پیمانکار خوش سابقه آن، دو ماه زودتر از موعد قرارداد و تا پایان اسفندماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

بهاروند تاکید کرد: بنده عضو اولین کمیته نظارتی منطقه ۶ در دوره پنجم بوده‌ام و امروز با بررسی اقدامات انجام شده در این منطقه و بهره‌برداری از پروژه‌های تکمیل شده می توانم گواهی دهم که تغییرات بسیار محسوس و چشمگیری در سطح خدمات رسانی و سرانه های شهری منطقه به وجود آمده و امیدواریم سبب افزایش رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم شهری در پروژه‌های عمرانی گفت: متاسفانه در برخی پروژه های عمرانی در حال اجرا در منطقه شش شهرداری مشهد موضوع حمل و نقل پاک و تسهیل عبور و مرور دوچرخه لحاظ نشده، با وجود آن که پیش از این مصوبه هایی در شورا به تصویب رسیده که شهرداری را ملزم کرده در طراحی هرگونه پروژه عمرانی مسیرهای دسترسی دوچرخه را در طراحی ها لحاظ نماید.

بهاروند افزود: همچنین با توجه به آنکه منطقه ۶ در جمله مناطق کم‌برخوردار دسته بندی شده و دچار کمبودهای مختلفی در سرانه های شهری است بایست در طراحی پروژه های عمرانی از جمله پروژه های فضای سبز موضوع تامین زیرساخت‌های مناسب جهت سرگرمی و ورزش شهروندان از قبیل پیست دوچرخه لحاظ شود. از این رو مقرر شد در رایزنی با سازمان ترافیک شهرداری مشهد نقشه پروژه پارک مهریز با این هدف اصلاح شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در تامین مسیرهای ویژه دوچرخه دو موضوع اساسی باید مدنظر قرار گیرد گفت: موضوع اول آنکه این مسیرها در دسترسی آسان و کامل شهروندان باشند و دوم این که پیوستگی مناسبی بین مسیرهای دوچرخه وجود داشته باشد تا دوچرخه سواران با کمترین مانع و محدودیت و بدون خطر امکان تردد در مسیر های ویژه دوچرخه را داشته باشند.

وی اضافه کرد: ایجاد پیوستگی و تامین شرایط ایمنی لازم برای مسیر های دوچرخه می تواند یک مد جدید حمل و نقلی در شاخه حمل و نقل پاک در شهر به وجود آورد تا از این نظر شهروندان بیشتری ترغیب به استفاده از این وسیله نقلیه در جهت بهبود شرایط محیط زیستی شهر و افزایش میانگین سلامت عمومی جامعه شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده، اجرای پروژه های مستمر و پیگیری های لازم می‌توانیم این وعده را به مردم عزیز مشهد بدهیم که تا پایان دوره شورای پنجم شهر مشهد، این کلانشهر به رکورد ۲۵۰ کیلومتر مسیرهای ویژه دوچرخه دست یابد که افزایش پنج برابری نسبت به ابتدای دوره کاری شورای پنجم را شاهد خواهیم بود.

بهاروند افزود: با بهره‌برداری از این میزان مسیر دوچرخه سواری در شهر مشهد، نسبت به هر کلان شهر دیگری در کشور حتی شهر تهران با فاصله بسیاری دارای بیشترین مسیرهای دسترسی دوچرخه برخوردار می‌شویم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات