ارتقای سرانه‌های خدماتی در نواحی حاشیه‌نشین

ارتقای سرانه‌های خدماتی در نواحی حاشیه‌نشین

▫️حسن نعناکار در گفتگوی زنده رادیویی با برنامه «صدای پای آب» بودجه ستاد بازآفرینی شهری و تخفیفات شهرداری را به عنوان مشوقه‌های احیای بافت فرسوده یادآور شد و تصریح کرد: بیشتر حاشیه‌نشینان را مهاجران و افراد غیربومی تشکیل می‌دهند و درصد کمی از مردم بومی حاشیه‌نشین هستند.

▫️وی رشد بی‌سابقه قیمت زمین و مسکن در کاشان را سرسام آور خواند و تصریح کرد: رشد سرسام‌آور قیمت زمین که تأثیر بسزایی در ساخت و ساز دارد، خانواده‌های کم‌بضاعت را مجبور به حاشیه‌نشینی نموده است.

▫️نعناکار طرح تفصیلی را برنامه‌ای راهبردی برای شهرداری و برنامه‌ریزی دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان خواند و تصریح کرد: با گذشت ۴ سال از تصویب این طرح متأسفانه هنوز اجرای آن به علت اشکالات بافت تاریخی ابلاغ نشده و با توجه به انقضای مدت آن باید سراغ طرح‌ریزی نوع دیگری از آن رفت.

▫️وی با اشاره به برگزاری ۷۳ نشست بررسی طرح تفصیلی در دبیرخانه شهرسازی استان با حضور نماینده دستگاه‌های خدمت‌رسان خاطرنشان کرد: در شهریورماه سال ۹۶ وزیر راه در شورای عالی شهرسازی به رئیس سازمان میراث فرهنگی وقت توصیه اکید برای حل مشکلات بافت تاریخی طرح تفصیلی کاشان نمود.‌

▫️نعناکار شهرک مسکونی فتح‌المبین را الگوی مناسبی برای شهرسازی و خدمت‌رسانی با مشارکت مالک آن خواند و تبیین کرد: این مجموعه حدود ۱۵۰ هکتاری با پهنه‌های مختلف مسکونی، فضای سبز، تجاری و اداری دارای مصوبه شورای عالی شهرسازی است که شهرداری و دیگر دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به سه هزار پلاک ساختمانی آن برنامه ریزی کرده‌اند.

▫️معاون شهرسازی و معماری شهردار محدودیت‌های ارتفاعی ساخت و ساز در بافت‌های متراکم تاریخی را عامل مهاجرت خانواده‌های اصیل ساکن این بافت‌ها به مناطق توسعه‌پذیر شهری دانست و یادآور شد: ضوابط محدودیت ارتفاعی تا حداکثر دوطبقه خانواده‌ها را مجبور به ترک بافت و مهاجرت به مناطق توسعه‌ای یا حاشیه‌ای کرد.

▫️نعناکار ساختار خدماتی شهر کاشان را پراکنده و گسیخته خواند و تأکید کرد: هزینه خدمات شهری اعم از تنظیف و جمع‌آوری پسماند در کاشان به واسطه تراکم کمتر و پراکندگی بیشتر نواحی حاشیه‌ای دوچندان است و شرکت‌های خدمت‌رسان هم در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات