رفع تصرف سه هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه ساواشی توسط امور...

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از رفع تصرف ۳۰ هزار مترمربع (سه هکتار) از اراضی بستر و حریم رودخانه ساواشی واقع در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، «وحید مرادی نسب» با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آبهای سطحی و واحد حقوقی این امور، ۳۰ هزار مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه ساواشی در محدوده اراضی روستای نام آور با اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه و با استناد به قانون توزیع عادلانه آب، با حضور مامورین نیروی انتظامی منطقه رفع تصرف گردید.

وی با بیان اینکه این عملیات در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبهای سطحی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها انجام شد، افزود : طی این عملیات ۷ مورد فنس کشی به طول ۶۵۰ متر ، ۴ مورد دیوارکشی به طول  ۳۰۰  متر و ۴ مورد بنا به مساحت ۲۰۰   متر مربع تخریب گردید.

مرادی نسب با اشاره بر اینکه در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی و عد م استنکاف به اخطارها با اخذ دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود، تصریح کرد: رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی و همچنین مجرای عبور سیلاب ها می باشندکه باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان طبیعی آب و سیلابهای احتمالی فراهم باشد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: این امور حسب  وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون، با هر گونه تخلف در زمینه منابع آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات