طرح مناسب سازی مسیر معلولان...

طرح مناسب سازی مسیر معلولان...

شهردار یزد صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر، طرح هفت خوان که طی آن مسیر میدان همافر تا مسجد جامع برای معلولان مناسب سازی می شود را تشریح نمود و اعلام کرد که پنج شنبه هفته آینده از این طرح رونمایی شده و فاز دوم آن آغاز می شود.

جمال الدین عزیزی در جلسه شورای اسلامی شهر یزد در روز چهارشنبه بیست و ششم آذرماه به ارائه گزارشی از ساماندهی و دسترس پذیری محور همافر تا مسجد جامع با عنوان طرح هفت خوان پرداخت و به مناسبت روز ملی حمل و نقل عملکرد سازمان حمل و نقل بار و مسافر را نیز تشریح کرد.

شهردار یزد خاطر نشان نمود به دلیل اقداماتی که از سوی شهرداری یزد در سال گذشته در موضوع مناسب سازی مسیر ها برای معلولان انجام شده بود، یزد به عنوان اولین پایلوت شهر دسترس پذیر در این زمینه معرفی شد.

وی محور هفت خوان را میدان همافر، تقاطع غیرهمسطح باهنر، میدان آزادی، میدان شهید بهشتی، تقاطع امیرچقماق، تقاطع ساعت تا مسجد جامع معرفی کرد که مناسب سازی، ایجاد پارکینگ برای معلولان، اصلاح پل ها، کف سازی ها، برداشت موانع و دیگر موارد از جمله مؤلفه های اجرا شده در این مسیر بوده است.

شهردار شهر جهانی یزد اعلام نمود در روز پنجشنبه هفته آینده مسیر هفت خوان رونمایی شده و فاز دوم مناسب سازی معابر شهر یزد نیز آغاز می شود.

عزیزی اظهار امیدواری نمود اجرای این مناسب سازی ها، زمینه رعایت استانداردهای لازم برای رفاه حال معلولان را در همه پروژه ها فراهم آورد و یزد در آینده برای همه اقشار جامعه، همه سنین و شهروندان و گردشگران دسترس پذیر باشد و همه بتوانند به راحتی در شهر تردد نمایند.

شهردار یزد اظهار داشت: ما در هر منطقه شهری، معابر یا مسیرهایی را شناسایی کرده ایم که فاز دوم مناسب سازی برای معلولان را در آنها پیاده سازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه چون یزد شهر پایلوت دسترس پذیر معلولان هست، ناگزیر برنامه هایی که در این زمینه اجرا می شود به عنوان برنامه های کشوری معرفی خواهد شد.

در این جلسه همچنین به مناسبت روز حمل و نقل گزارشی از عملکرد سازمان حمل و نقل بار و مسافر از سوی جمال الدین عزیزی ارائه شد.

خرید 12 دستگاه اتوبوس جدید در سال جاری، خرید و مناسب سازی یک دستگاه مینی بوس جهت خدمات رسانی به معلولان ضایعه نخاعی، تجهیز 57 دستگاه اتوبوس بنز فاقد کولر به سیستم سرمایشی مطلوب، جایگزینی 45 دستگاه اتوبوس کولر دار به جای ناوگان فرسوده، نوسازی 55 تاکسی در سال جاریف کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی از 19 سال به 12.5 سال و ... از جمله عملکردهای سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات