رعایت 80 درصدی محدودیت‌های تردد ویژه مقابله با کرونا در کاشان

رعایت 80 درصدی محدودیت‌های تردد ویژه مقابله با کرونا در کاشان

محسن فتحی مقدم در برنامه رادیویی #صبح_سیلک گفت: همراه با اعمال این محدودیت‌ها که از ساعت 21 شب تا 4 صبح و با حضور نیروی انتظامی اعمال شد، تمهیدات دیگری نیز برای مقابله با کرونا در مدت اخیر مدنظر قرار گرفته است.

▫️وی، با اشاره به 32500 بازدید از مراکز تولید و تهیه مواد غذایی و کارخانجات افزود: برای 13 هزار واحد اخطاریه صادر گردیده که منجر به تعطیلی 120 مرکز برای حفظ سلامتی شهروندان شد.

▫️مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر اینکه هیچ مرکزی نباید به هیچ وجه با افراد بدون ماسک خدمات ارائه دهند عنوان کرد: بیشترین مشکل در این زمینه با قنادی‌ها، نانوایی‌ها، فروش مواد دخانی، اغذیه و آبمیوه فروشی‌ها و... است که همکاری لازم را ندارند.

▫️فتحی‌مقدم با بیان اینکه از اول آبان‌ماه گذشته تا کنون سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 76 درصد رسیده بیان کرد: برای کنترل قطعی این ویروس چاره‌ای جز همراه کردن 24 درصد بقیه شهروندان برای رعایت پروتکل‌ها نداریم.

▫️وی، با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان استفاده شهروندان از ماسک 84 درصد است گفت: استفاده از ماسک به خصوص در اجتماعات و مراکز تبدیل به یک ضرورت شود تا بتوان این شرایط را با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما کنترل کرد.

▫️مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با انتقاد از درصد پایین فاصله گذاری اجتماعی در مراکزی مانند پلیس +10، دفاتر پیشخوان دولت، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و..خواستار تسریع در تجهیز مراکز پرتردد به اپلیکیشن ماسک به منظور جلوگیری از افراد آلوده از طریق دریافت کدملی  مراجعه‌کنندگان شد.

▫️فتحی‌مقدم، همچنین از مراجعه به منازل بیماران و آزمایش 20 دقیقه‌‌ای از اعضای خانواده با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد و خواستار تماس شهروندان با مراکز مربوطه در صورت بروز علائم بیماری شد.




لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات