افزایش سرانه فضای سبز شهری و...

در نشست یکصدو پنجاهمین جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست بر لزوم حفظ و توسعه فضای سبز شهری و جلوگیری از تخریب باغات سطح شهر بحث و تبادل نظر شد .

در این نشست جعفر امین مقدم سرپرست معاونت خدمات شهری ضمن تاکید بر حفظ باغات و فضای سبز شهری گفت : با توجه به اقلیم شهر یزد،حفظ و احیا ی فضای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است و گذشتگان ما به خوبی این سرمایه را برای ما به یادگار گذاشته اند، اما تخریب باغات سطح شهر و تبدیل آن به سایر کاربری ها ، در سالهای اخیر بلایی است که آینده شهر ما را با معضلات محیط زیستی مواجه می سازد .

سرپرست معاونت خدمات شهری نگهداری فضای سبز شهری اعم از فضا های در اختیار بخش خصوص و یا فضاهای سبز عمومی ایجاد شده را نیازمند هماهنگی های بین بخشی و همکاری تعریف شده حوزه مختلف مدیریت شهری اعم از حوزه های مربوط به شهرسازی و خدمات شهری دانست و پیشنهاد نمود با توجه به اهمیت بسزای حفظ و گسترش فضای سبز ،ساختاری کاملا شفاف ،منسجم وبا حضور نمایندگانی از شورای اسلامی شهر ، به دور از بروکراسی اداری ،مسائل کلان این حوزه به صورت مستمر پیگیری گردد .

سپنتا نیکنام رییس کمیسون خدمات و محیط زیست شهری نیز در این نشست به ضرورت تشکیل کمیته حفظ باغات اشاره کرد و گفت کمیته حفظ باغات متشکل ازمعاونین خدمات شهری و معماری شهرسازی و نمایندگان کمیسون حقوقی و اداره املاک شهرداری تشکیل خواهد شد که در آن کمیته پلاک های باغی و زارعی مشخص و برای آنها تصمیم گیری خواهد شد .

در این نشست غلامعلی سفید رییس شورای اسلامی شهر ، ونوس عامری عضو شورا و رییس کمیسون بودجه و حمیدرضا قمی عضو شورا و رییس کمیسیون شهر هوشمند نیز حضور داشته و بر موضوع ساماندهی کیوسک های سطح شهر تاکید نمودند که مقرر گردید توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری در این باره تصمیماتی اتخاذ گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات