جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۳۹ هزار متر مکعب آب

مدیر امور منابع آب شهرستان شهریار، از انسداد سه حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۳۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا گیتی پژوه" با بیان این خبر گفت: با پیگیری های انجام شده توسط اکیپ گشت و بازرسی منطقه و در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی آب های زیر زمینی، تعداد سه حلقه چاه غیر مجاز با مجموع عمق ۱۳۰ متر و دبی ۲ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این عملیات به منظور صیانت از منابع آب های زیر زمینی و جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب توسط سود جویان انجام شد، اظهار کرد: با انجام این عملیات از تخلیه سالیانه ۳۹ هزار و ۶۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

گیتی پژوه در پایان خاطر نشان کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، امور منابع آب شهریار از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات