پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی به صورت الکترونیک ثبت و اخذ می شود

پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی به صورت الکترونیک ثبت و اخذ می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، بهادری بیان کرد: سال گذشته یکی از فازها مبنی بر استعلام آپارتمان‌های مسکونی را در دستور کار قرار دادیم و به میزان ۵۷ درصدی حضور فیزیکی شهروندان را در شهرداری کاهش دادیم. فاز دوم مربوط به استعلام‌های غیر آپارتمانی است و فاز سوم نیز مربوط بهزکارتابل شهروندی است که در دست بررسی است.
وی اضافه کرد: بیش از یک  دهه است که مطالعات این موضوع انجام شده اما در یکی دو سال گذشته به طور جدی وارد این موضوع شدیم و به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا تلاش کردیم که این مهم را تحقق ببخشیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: طرح برتر مسابقه طراحی و معماری"پل زندگی" شیراز انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی این سازه با هدف رفع گسست ایجاد شده بین باغ‌های قصردشت و چمران آغاز خواهد شد.
جواد بهادری افزود: رویکرد مشارکت پذیری در مسابقه طراحی و معماری "پل زندگی" شیراز به واقع عملیاتی شد و با این مسابقه سعی شد با نگاهی ملی فراخوان داده شوده و موضوع طراحی این پل به مسابقه گذاشته شود که ۱۷۰ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و هیات داوران در پی ارزیابی انجام شده طرح برتر را در این مسابقه انتخاب کردند.
وی ادامه داد: در روزهای آتی، طراحی برتر پل زندگی شیراز مشخص و به زودی عملیات اجرایی این سازه با اتصال بین چمران شمالی و جنوبی آغاز خواهد شد تا فضای سبز و پهنه باغات قصردشت با حرکت انسان پیوند خورده و گسستی که بین این باغ‌ها به سبب ساخت بلوار چمران ایجاد شده بود، برطرف شود.
وی، با بیان اینکه شهرداری‌ها از دهه ۷۰ به صورت مستقل و با درآمدهای عمومی شهر را اداره می کنند، افزود: در شرایط کرونایی کنونی وقفه‌ای در طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز ایجاد نشده است.
بهادری ادامه داد: پروژه‌های نیمه کاره و بزرگ دوره قبلی مدیریت شهری شیراز ظرف ۲ سال از مدیریت شهرداری فعلی به اتمام رسیده و تکمیل شده است.
وی، همچنین به تکمیل بزرگراه مهندسین، تقاطع ایمان جنوبی و کمربندی و تقاطع شهیدان یغمور اشاره و بیان کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی شیراز، با توجه به ویژگی‌های این کلانشهر شیراز، رویکردی نرم تر و انسان محور بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به مبحث حضور انسان در شهر به عنوان یک اصل مهم بیشتر پرداخته شد.
وی اضافه کرد: نگاه انسان محوری با علوم انسانی تنیده شده است و پیچیدگی خاصی خود را دارد و همراه کردن متخصصان این حوزه و افکار عمومی، مسائلی زمان بر است و در سال ۹۹ تحقق این شعار بیشتر مورد توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بوده است.
بهادری، از محور پیاده دروازه قرآن تا بافت تاریخی و قدیم شیراز که در حال اجراست و توسعه اطراف آرامگاه سعدی به عنوان پروژه‌های شاخص انسان محوری شیراز یاد کرد و افزود: اجرای طرح ساماندهی سعدیه آغاز و در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حدود ۱۶ هکتار از باغ‌های گروه یک شیراز در چمران جنوبی تا پایان سال ۹۹ احیا خواهد شد که این اقدامی بی‌سابقه است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به تملک یک باغ ۱۰ هکتاری در محور بلوار امیرکبیر جاده بوشهر، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه این مهم جزو تعهدات شهرداری نبود اما باغ تملک شد و با رویکرد باغ ایرانی در هفته شیراز(اردیبهشت ۱۴۰۰) به بهره برداری می‌رسد.
بهادری اضافه کرد: سال گذشته عکس برداری هوایی از شهر و محدوده شیراز به وسعت ۱۰۵ هزار هکتار انجام شد و در حال تبدیل آن به نقشه‌ای پایه برای جایگزینی با نقشه‌های فعلی هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات