افزایش جاذبه‌های گردشگری منطقه 11 مشهد با تکمیل  ...

افزایش جاذبه‌های گردشگری منطقه 11 مشهد با تکمیل ...

افزایش جاذبه‌های گردشگری منطقه 11 مشهد با تکمیل دو پروژه منحصربه‌فرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدحسین ودیعی در جریان بازدید اعضای کمیته نظارتی شماره پنج شورا از پروژه‌های عمرانی منطقه 11 گفت: منطقه ۱۱ مشهد از گذشته با جاذبه‌های فراوان علاوه بر تراکم بالای جمعیتی استعداد یک منطقه مسکونی، تفریحی و گردشگری را دارا بوده، به‌ویژه پارک تاریخی ملت و سایر نقاط تفریحی در این منطقه سبب جذب گردشگر فراوان و گردش اقتصادی چشمگیر بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز ۹۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای این منطقه در نظر گرفته‌شده و پروژه‌های عمرانی متعدد در این بخش شهر ازجمله پیاده‌روسازی، آسفالت، جمع‌آوری آب‌های سطحی، اصلاح هندسی تقاطع‌ها و جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز همچنین بهسازی پل‌ها و ابنیه فنی با روند مناسبی در حال پیشرفت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در توضیح پروژه «رودپارک» گفت: این پروژه به وسعت 23 هکتار دارای ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که فاز اول آن در سال جاری به مساحت سه هکتار با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار آغازشده و در حال حاضر نیز از سرعت اجرای مناسبی برخوردار است.

ودیعی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارک چهل بازه و رودپارک ایجاد بحث کشاورزی شهری برای شهروندان است به‌طوری‌که بخشی از پارک برای واگذاری به شهروندان قطعه‌بندی شده و هر شهروند در صورت تمایل قطعه‌ای را در اختیار گرفته و با مشاوره و کمک کارشناسان حوزه فضای سبز شهرداری به پرورش گیاهان متنوع و تولید ارگانیک محصولات کشاورزی خواهدپرداخت.

وی افزود: این مقوله امکانی مدرن خواهد بود که در برخی کشورهای پیشرفته برای شهروندان فراهم‌شده و به‌احتمال فراوان از ابتدای سال آینده این شرایط در اختیار شهروندان قرارگرفته و زمین و آب مناسب نیز برای این منظور تأمین‌شده است.

به گفته رئیس کمیته نظارتی شماره پنج شورای شهر مشهد، پارک مادر و کودک نیز از یکی از منحصربه‌فردترین پروژه‌های شهر است که در منطقه ۱۱ پیش‌بینی و آغازشده و به‌طور حفاظت‌شده و اختصاصی در اختیار مادران و کودکان شهر قرارگرفته و مراکز متنوع بازی و آموزش کودکان و سرگرمی‌های مادران و کودکان، به همراه یک سالن ورزشی مجهز در دوطبقه در این پارک پیش‌بینی شده است. در حال حاضر عملیات عمرانی سالن ورزشی تکمیل‌شده و در مرحله تأمین تجهیزات هستیم همچنین عملیات عمرانی پارک نیز با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

ودیعی خاطرنشان کرد: دو پروژه رود پارک و پارک مادر و کودک از پروژه‌های استثنایی مشهد است و با بهره‌برداری از این دو پروژه در سه‌ماهه ابتدایی سال آینده جاذبه‌های بیشتر گردشگری و تفریحی برای شهروندان مشهدی در منطقه ۱۱ فراهم خواهد شد.

وی تأکید کرد: لازم است به دلیل فعالیت‌های مستمر، سازنده و مفید در مجموعه شهرداری منطقه ۱۱، از شهردار، معاونان، کارشناسان و همه کارکنان زحمتکش این نهاد خدمت‌رسان تقدیر و تشکر کنم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات