کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان از آثار گسترش  ...

کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان از آثار گسترش ...

کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان از آثار گسترش حاشیه‌نشینی شهر است/ ساخت 10 گرمخانه و یک مرکز نگهداری از معتادان متجاهر، تکلیف شورای شهر به شهرداری برای سال 99

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدحسین ودیعی در حاشیه بازدید شبانه از برخی گرم‌خانه‌هایسطح شهر که از آنها با عنوان «سرای مهر» یاد می‌شود، اظهارکرد: براساس قوانین، یکی از وظایف شهرداری‌ها، احداث گرمخانه برایافراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه شهر است؛ رسالت و تکلیف شهرداری در این قانون صرفا منوط به احداث بوده و اداره را باید نهادهای دیگرعهده‎‌دار شوند.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری مشهد در چندسال اخیر تلاش مضاعفی را برای رفع این معضل به‌عمل آورد و در این راستا با هماهنگی و همکاری کمیسیون های مختلف شورای شهر، اعتبارات خوبی برای احداث گرمخانه در مناطق مختلف، به‌ویژه مناطق کم برخوردار تحصیص داده است، گفت: در بودجه امسال شهرداری مشهد اعتبار لازم برای ساخت 10 گرمخانه دیده شده که اینموضوع با ظرفیت حدود 600 نفر محقق شده است.

ودیعی در ادامه افزود: تمامی این ظرفیت‌ها بدون توجه به ظرفیت خانه‌های سبز است که پیشتر برای نگهداری معتادین متجاهر و بازپروری آنها درنظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه علاوه بر این اعتبار، 10 میلیاردتومان هم برای احداث اردوگاه و مرکز نگهداری معتادین متجاهر حسن آباد اختصاص دادیم، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که این پروژه که در تعامل با شورای مبارزه بامواد مخدر استان درحال انجام است، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ودیعی علت عمده کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان سطح شهر را گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد دانست و گفت: ساماندهی این افرادنیازمند مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف ازجمله بهزیستی، فرمانداری، دادگستری، نیروی انتظامی، مراکز فرهنگی و... ونقش‌آفرینی شهروندان، سمن‌ها و خیرین است؛ خیلی از مشکلات این افراد آسیب‌دیده ناشی از بیکاری و نداشتن شغل است و بدونشک با بازپروری و اشتغال‌زایی می‌توان گام تاثیرگذاری در این جهت برداشت.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی 13 دستگاه ون و 2 دستگاه اتوبوس برای گشت‌زنی شبانه در نقاط احتمالی تجمع و پاتوقکارتن‌خواب‌ها و دعوت از آنها برای حضور در گرمخانه‌های شهرداری، افزود: از شهروندان عزیز مشهدی نیز تقاضا داریم در اینشب‌های سرد زمستان با مشاهده افراد بی‌خانمان مراتب را به 137 اطلاع دهند تا همکاران ما با حضور در محل آنها را به محل‌هایپیش‌بینی شده منتقل نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات